Print&Media

8/2017

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 2/2023
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 72,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 4,50 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 2/2023.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
5 Lykkyä tykö Suomi!
Lehden kustantaja Jarkko Hakola esittelee Joulunumeron sisältöä muutamilla poiminnoilla.

AJANKOHTAISTA
10 Uutiskooste
Seri-Decolla synttärit, yytee-uutisia, Bookwell hakee joukkorahoitusta ja mukana myös sarjakuva.

CASE 1: PAPERITEOLLISUUS 350 VUOTTA
16 Paperin suurvalta
Paperi on edelleen Suomen tärkein vientituote, mutta onko se sitä myös tulevaisuudessa? Kattava katsaus kotimaisen paperiteollisuuden menneisyyteen ja tulevaisuuteen.

CASE 2: PAINOMAINOSTAMISEN HISTORIAA
22 Mainoskatsaus 1915–1997
Kaivoimme arkistoista graafisen alan ammattilehtiä ja tutkimme niiden mainoksia lähes sadan vuoden ajalta. Löysimme aivan fantastista mainosmateriaalia ja ajankuvaa.

CASE 3: SUOMALAINEN KIRJALLISUUS
29 Kansallinen omakuva
Mitä kirjoja pitää lukea ollakseen kunnon suomalainen? Kysyimme tutkija Olli Löytyltä. Tarkastelussa myös klassikkoteosten uusversiot.

CASE 4: TOIMIVA MYYNTIKONE
32 Tökkiikö myynti?
Ilkka Mattila kertoo miten rakentaisi painotalolle toimivan myyntikoneen, jos pöytä olisi puhdas ja fyrkkaa olisi tultava.

CASE 5: VERKKOKAUPPA
37 Älä murehdi verkkokauppaa
Onko peruspainotuotteiden myyminen halvalla verkkokaupassa jokaisen painotalon tie? Ei ole.

CASE 6: ZALANDO
40 Kasvuraketin kyydissä
Muotiverkkokauppa Zalando kasvaa räjähdysmäisen kovaa. Lue ja opi, että miksi.

CASE 7: WAKE DYNAMITE
44 Dynamiittia mainontaan
Vuoden takainen Think Ink -voittajayritys uskoo mullistavansa tv- ja digimainonnan.

CASE 8: NANOSELLU
46 Puuta muovin sijasta
VTT satsaa nanosellumateriaalin kehittämiseen muovin korvaajana pakkauksissa.

CASE 9: ASIAKASMEDIAT
48 Kun brändistä tuli media
Yritysten omat asiakasmediat ovat selvässä kasvussa. Käytössä sekä digi että printti.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011