Print&Media

1/2020

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 7/2020
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 72,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 7/2020.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
9 Lisää luovaa hulluutta
Jarkko Hakola toivoo yrityksiltä (miksei vierailtakin) hulluttelua Sign, Print & Pack -messuilla. Luova hulluttelu olisi tarpeen myös printtituotteiden myymisessä. Kommentoijana Coloron Roope Ropponen.

AJANKOHTAISTA
10 Alkuvuoden uutiskatsaus
Sign, Print & Pack -messujen puhujakaarti lähes valmis. Lisäksi asiaa muun muassa aurinkokennojen valmistuksesta painamalla sekä UPC:n aurinkovoimahankkeesta ja Xeroxin ostoyrityksestä HP:n suhteen.

ILKAN EVANKELIUMI
20 Printti on pian taas pop – oletko valmis?
Ilkka Mattila pohtii mahtaisiko printtialan yrityksillä olla kykyä hyödyntää seksikkyyden palaaminen alallemme?

PINNALLA
22 Ruotsin kummajainen
Piratförlaget oli alussa Ruotsin kustannusalan kummajainen. Menestys oli huimaa, mutta nyt loiston päivät ovat ohi.

HENKILÖ
24 Kilpailuhenkinen
Ex-maajoukkuefutari ja mainostoimisto Folkin tuore toimitusjohtaja Pia Dahlman on kova pelaaja, joka kannustaa myös epäonnistumaan.

TEEMA: LUOVUUS

28 Kunniaa kirjainmuotoilulle
Grafia ry on perinteisesti valinnut Vuoden graafikoksi henkilön. Tänä vuonna Grafia halusi palkita kahden miehen kirjainmuotoilustudion Schick Toikan. Haastattelussa toinen osapuoli, Lauri Toikka.

32 Lavastaja Tsokkinen
Lavastaja etsii visuaalista muotoa, joka linkittää esityksen sisäisen maailman katsojalle. Ammatti on yhdistelmä vision luomista, taidekäsityötä ja arkista yhteispeliä. Myös printillä on jalansijansa lavastuksen poikkitaiteellisessa maailmassa. Jututimme lavastaja Markus Tsokkista.

37 Erikoispapereiden erikoisvuosi
Arjowiggins tunnetaan designpapereistaan, kuten Conqueror, Curious, Rives ja KeayKolour. Ex-omistaja Sequanan vaikeudet olivat lähellä ajaa klassiset paperibrändit unholaan, kunnes Arjowigginsin operatiivinen johto otti ohjat omiin käsiinsä.

TUTKIMUS
40 Painobarometri 2020
Puolet kotimaisista painotaloista uskoo liikevaihtonsa kasvavan armon vuonna 2020. Myyntiä halutaan tehostaa ja investointejakin tullaan tänä vuonna tekemään.

ALALLA TAPAHTUU
48 Helsingistä Japanin kautta Madridiin
Print&Media oli paikalla Quadientin (ex-Neopost) avoimilla ovilla Helsingissä. Raporttia myös Horizonin tapahtumasta Japanissa sekä ennakkotietoja Madridin Fespa-messuista.

PACKNEWS
52 Joustopakkauksien matkassa
Joustopakkauksien suosio kasvaa elintarvikepakkauksissa. Selvitimme miksi. Mukana myös tuoreimmat uutiset pakkausalalta.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011