Print&Media

5/2019

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 7/2019
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 72,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 7/2019.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
7 Efektejä, matskuja ja tiedotusta
Jarkko Hakola ihmettelee lehden teemoja: efektejä ja materiaaleja – ja kehottaa yrityksiä tiedottamaan enemmän.

LUKIJATUTKIMUS
8 Print&Media-lehden lukijatutkimus
Kesäkuussa 2019 tehtiin Print&Media-lehden lukijatutkimus. Lehti esittelee tulokset.

UUTISET
10 Kesän 2019 uutiskatsaus
Mitä tapahtui kesällä 2019. Kattava uutiskatsaus useammalta kuukaudelta, mukana mm. tuoreita yhteistyö- ja yytee-uutisia alalta.

ILKAN EVANKELIUMI
20 Efekteillä on oltava tehtävä
Ilkka Mattilan mukaan painotuote-efektit ovat rahan tuhlausta, jos niiden käyttö ei tuo riittävää myynnin tai vaikuttavuuden kasvua.

PINNALLA
22 Kasvua kartongista
Materiaalimarkkina käy kuumana, kun globaaliin muovikriisiin haetaan uusia innovaatioita. Muoviset juomapillitkin väistyvät kartonkisten tieltä.

HENKILÖ
24 Tarina on tärkein
Petri Telaranta teki tunnetusta reprosta taktisen mainostoimiston. Ura Hekun yrittäjänä lähti liikkeelle kelluntarenkaassa.

TEEMA > EFEKTIT

30 Tehokkaat ehosteet
Painotuotteisiin on saatavilla lukemattomia erilaisia erikoisefektejä. Miksi tehosteita käytetään ja mitä hyötyä niistä on?

33 Huomio pakkaukseen
Kuinka saada tuotepakkaus erottumaan muista, kun kaupan hyllyt ovat täynnä vaihtoehtoja? Yksi ratkaisu on käyttää painotuote-efektejä.

KYSELY
36 Suuri materiaalikysely
On paperia, kartonkia, etikettiä, tarraa, vinyyliä, pressua, kiveä, muovia, laminaattikalvoa, tekstiilejä, kangasta ja you name it. Mikä on kuuminta hottia printtimateriaaleissa nyt?

TAPAHTUMAENNAKKO
44 Demopäivät 2019
Jo seitsemättä kertaa järjestettäviä Demopäiviä isännöi tänä vuonna avoimin ovin seitsemän yritystä. Pääkaupunkiseudulla eri osoitteissa on esillä graafisen tuotannon laitteita, materiaaleja ja sovelluksia.

TAPAHTUMAENNAKKO
44 Demopäivät 2019
Jo seitsemättä kertaa järjestettäviä Demopäiviä isännöi tänä vuonna avoimin ovin seitsemän yritystä. Pääkaupunkiseudulla eri osoitteissa on esillä graafisen tuotannon laitteita, materiaaleja ja sovelluksia.

ALALLA TAPAHTUU
48 Barcelonassa tekstiilihuumaa
Kun Suomessa juhlittiin keskikesän juhlaa, Print&Media suuntasi tekstiilialan ITMA-messuille kuumaan Barcelonaan. Mitä löytyi? Mukana myös muita uutisia.

PACKNEWS
52 Biokomposiitit tulevat
Puupohjaiset biokomposiitit ovat uusi lupaava materiaali, jolla voidaan vähentää muovin käyttöä pakkauksissa jopa 50 prosenttia. Mukana myös muut pakkausalan uutiset.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011