HAASTATTELU
20 Manrolandin uusi alku
Uudistunut Manroland Sheetfed kurkottaa kohti kannattavuusrajaa, vaikka haasteita riittää.
SOFTAGURU
22 Kettu, karhu vai jänis?
Petteri ”Pöllö” Paanasen eläimellinen tarina julkaisualan haasteista.
HENKILÖ
24 Teräsmies Tampereelta
Esittelyssä triathlonia harrastava teräsmies, kenen johtama yritys osti sekä Kopijyvän että DMP:n.
TEEMA: IPEX-MESSUENNAKKO
30 Tervemenoa Lontooseen
Ota matkaevääksi perustiedot Lontoon Ipex-messuista. Ipexissa on tarjolla myös kattava ohjelmatarjonta seminaarien, paneelikeskustelujen ja näyttelyjen muodossa.
35 Mikä, mitä ja kuinka isosti?
Esittelyssä Ipex-messujen merkittävimmät näytteilleasettajat. Lukuisten poisjääntien vuoksi näytteille-asettajien määrä jäänee alle neljänsadan.
ILMIÖ
40 Myydään/Ostetaan Graafinen ala vaatisi enemmän keskittymistä, toisin sanoen yrityskauppoja. Miksi niitä on niin vähän? Asiantuntijana Aronia Groupin Lars Lindholm.
PUNTARISSA
46 Vertailussa rulladigipainokoneet
Ominaisuusvertailussa digitaaliset rullalta tulostavat digipainokoneet.
TOTEUTUS
48 Monikanavakampanja kannatti
Amerikkalainen paino- ja pakkausmateriaalien toimittaja panosti kohdistettuun monikanavaiseen markkinointiin tavoittaakseen uusia kohderyhmiä.
VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
50 Alalla tapahtuu
56 Markkinapaikka
61 Testi – RISO Com Color 9150
64 Kolumni – Matthew Parker
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
www.pmlehti.fi