THINK INK
20 Mitä tekee Kotoutin?
Yksi viime vuoden Think Ink -kilpailun finalisteista oli Kotoutin, mobiilisovellus päiväkotiympäristöön.
SOFTAGURU
22 Lukukokemus – mikä se on?
Petteri Paananen pohtii paperi- ja digijulkaisun eroja lukijan näkökulmasta.
HENKILÖ
24 Brand Factoryn uusi pomo
Kimmo Laaksosen tarina Ericssonin, Elisan ja Kärkimedian kautta Brand Factoryn toimitusjohtajaksi. Laaksonen on etsiytynyt aktiivisesti tiukkoihin tilanteisiin.
TEEMA: SUURKUVA & FESPA
28 Suurkuvatulostimien myynti
Katsaus Infosource-lukuihin, jotka paljastavat suurkuvatulostimien myyntimäärät Suomessa ja muualla. Haastattelussa myös kotimaiset laitemyyjät.
34 Tulostus osana sisustusta
Vielä seitsemän vuotta sitten Suomessa ei osattu yhdistää tarramateriaaleja kodin sisustamiseen, mutta Johanna Paganus ja Art4u muuttivat tilanteen.
38 Fespa 2015 – kattava ennakkopaketti
Lähtölaskenta Kölniin on alkanut. Mukana näytteilleasettajien esittelyt ja yleistiedot messuista.
ILMIÖ
50 Painotalo ilman painokoneita Norjalainen Gelato Group on moderni esimerkki verkkopainotalosta, joka operoi globaalisti ja kokonaan ilman painokoneita. Cimpress toimii toisin.
TOTEUTUS
54 Joukkorahoituksella aikakauslehti?
CoFounder on uusi startup-alaan keskittynyt aikakauslehti. Hankkeen virolaisvetäjä halusi perustaa nimenomaan lehden, mutta miksi ja miten?
VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
18 Ilkka Mattila
56 Alalla tapahtuu
60 Markkinapaikka
63 Testi – Ricoh Pro C7110SX
66 Julkaisukalenteri
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
www.pmlehti.fi