PRINT 3.0
18 Digitaalisuus on mahdollisuus
Print 3.0 -seminaari aktivoi osallistujia sukeltamaan uuteen digitaaliseen ja monikanavaiseen markkinointiviestintään.
HAASTATTELU
22 Kirjekuoritehtaan tuhkasta
Turun Kirjekuoritehdasta ei enää ole. Tilalle tuli Intermail. Mikä muuttui ja mitä on edessä?
SOFTAGURU
24 Palvelukseen halutaan digiosaaja
Petteri Paananen pohtii millaisia osaajia yrityksen tulisi palkata, jotta se pysyisi kehityksen vauhdissa mukana.
HENKILÖ
26 Anssi Tuulenmäki
Millainen mies on Suomen virallinen yli-innovaatioaktivisti? Ainakin kokeiluun kannustava.
TEEMA: VIIMEISTELY
33 Vinkit toimiviin viimeistelyefekteihin
Tanskalainen Conni Dreyer antaa kuusi vinkkiä foliointeihin ja preeglauksiin.
37 Efektien toimivuus digipainotöissä
Tutkimme miten perinteisin menetelmin tehty foliointi, laminointi ja UV-kohdelakkaus kiinnittyvät digitaalisesti painettuun pintaan.
40 Laitteistoja pienellä rahalla
Pyysimme kotimaisia viimeistelylaitteiden jälleenmyyjiä kertomaan omat suositukset aloittavalle tai pienelle digipainotuotannon yritykselle.
ILMIÖ
44 Suomalaista paperinvalmistusta Paperi ja kartonki ovat edelleen Suomen suurimmat vientituotteet. Tutustuimme kahteen hyvin erilaiseen paperibrändiin: Terreukseen ja Lumiforteen.
TOTEUTUS
51 Suoramarkkinointia pakkauksella
Kuinka painotalon crossmedia-palvelut saadaan kiinnostamaan kampanjavälineenä? Amerikkalainen Cedar Graphics teki sen ajattelemalla kolmiulotteisesti.
VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
54 Alalla tapahtuu
58 Markkinapaikka
63 Testi – Canon Imagepress C800
66 Myyntiklinikka Matthew Parker
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
www.pmlehti.fi