Print&Media

7/2020

  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 72,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
Sisällysluettelo nro 7/2020 Talousnumero

PÄÄKIRJOITUS
7 Toimi oikein
Vastuullisuus ei ole enää pelkkää sanahelinää. CSR ja kestävän kehityksen megatrendi ovat jalkautuneet yrityksiin paitsi muuttuneiden asenteiden takia, niin myös siksi, että se on yrityksille kannattavaa ja kilpailutekijäkin.

AJANKOHTAISTA
10 Graafisen alan uutiset lokakuulta 2020
Uutisosiossa kerrotaan verkkokaupan lisäävän printin kysyntää, Granon virusteipistä, Punamustan osavuosikatsauksesta ja uudesta efektioppaasta.

ILKAN EVANKELIUMI
15 Ostitko nallen?
Ilkka Mattila pureutuu tällä kertaa vastuullisuuteen. Onko se modernin ajan anekauppaa vai kenties ihan jotain muuta?

TEKIJÄ
16 Mikko Salo
Tästä alkaa uusi sisältöosiomme. Ensimmäisenä haastattelussa on espoolaisen Origoksen tekijä Mikko Salo.

OHJELMISTOVINKKI
18 Kommentteja kiitos
Indesignin kommentointiominaisuuksiin on tullut uudistus. Juha Laamanen esittelee asian.

PINNALLA
20 Show must go on
Koronapandemia on tyrmännyt tapahtuma-alan kanveesiin. Helsingin Messukeskuksella on suunnitelma jaloille pääsystä.

ILMIÖ
22 Puhdasta voittoa
Yhteiskuntavastuu (CSR) on nostanut päätään yrityksissä. Sen uskotaan kuuluvan nyt ja jatkossa menestyvän yrityksen strategiaan. Haastattelimme aiheen asiantuntijoita. Haastattelussa myös vastuullisuuteen investoinut painotalo Punamusta.

TEEMA - TALOUS

28 Tilanneanalyysi ja alan tilastot
32 TOP 10 -taulukot ja analyysi
37 Graafisen alan yritykset TOP 120
40 Arkkipainot TOP 40
42 Haastattelussa Trinket
44 Digi- ja suurkuvayritykset TOP 40
46 Haastattelussa Printscorpio
48 Suomen Rotaatiopainot TOP 20
50 Pakkauspainot ja -reprot TOP 30
51 Haastattelussa Dokument-Tarra
52 Muut painopalvelut TOP 30

ALALLA TAPAHTUU
54 Voittoja ja kumppanuuksia
Mikä oli vuoden viestintätyö, entä mikä oli Euroopan paras kartonkipakkaus. Asiaa myös Docuksen ja T-Printin kumppanuudesta.

JOUNIN PALSTA
58 Menikö hinta vähän pitkäksi?
Kun asiakas vastaa tarjoukseesi kieltävästi, ajattelet että kyse on hinnasta. Se ei välttämättä ole totuus.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011