Print&Media

6/2014

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 3/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 3/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
HAASTATTELU
20 Ensimmäinen maailmassa
Hansaprintin Jukka Saariluoma kertoo, miksi Hansaprint investoi miljoonia mustesuihkutekniikkaan.

SOFTAGURU
22 Paikallislehden tulevaisuus?
Sitä pohtii softagurumme Petteri Paananen. Petterillä on muutama idea takataskussa paikallislehdille.

HENKILÖ
24 Erik Spiekermann
Typografi, suunnittelija ja yrittäjä. Spiekermann on yksi maailman tunnetuimmista graafisista suunnittelijoista.

TEEMA: MIKROPAINOT
30 Pienpainon omat vahvuudet
Markkinoilta löytyy tilaa erikoistujille ja myös ketterille moniosaajille. Haastattelussa neljä erilaista pienpainoa.

34 Käteisellä, lainalla vai leasingillä?
Investoinnin rahoittamiseen on monta vaihtoehtoa. On hyvä tietää mahdolliset sudenkuopat.

36 Pienpainon osto-opas
Listattuna laite- ja ohjelmistosuositukset aloittavalle tai pienelle digipainotuotannon yritykselle.

ILMIÖ
44 Digipakkaukset nousukiidossa Smithers Piran mukaan digipainettujen pakkausten ja etikettien arvo tuplaantuu vuosien 2013 ja 2018 välillä.

TOTEUTUS
46 Etiketit Oscar-gaalaan
Kun ihonhoitoyritys Beardition sai luvan jakaa ilmaistuotteita Oscar-gaalassa, oli vain muutama päivä aikaa valmistaa etiketit. Asia ratkaistiin digitaalipainaen.

MESSUENNAKKO
48 World Publishing Expo @ Amsterdam
Tiivis tietopaketti messuista, sen aikana järjestettävistä seminaareista ja näytteilleasettajista.

KOMMENTTI
66 Tyrmää tai tule tyrmätyksi
Muutoksia rakastava Lönnbergin markkinointijohtaja Kimmo Peränen pohtii alan muutostarpeita.

VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
52 Alalla tapahtuu
56 Markkinapaikka
61 Testi – Mimaki JFX500-2131
64 Myyntiklinikka Matthew Parker
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 3/2024
  • 2/2024
  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011