THINK INK -JUTTUSARJA
16 Eloa tarinaan eleillä
Think INK -kilpailussa kolmen parhaan joukkoon yltänyt Kinetic Stories on todellinen transmediakonsepti.
HENKILÖ
18 Jesper Bangen tarina
Jesper Bange on graafinen suunnittelija, joka rakastaa printtiä. Hän ei näe samaa paloa painotalojen myyjissä.
TEEMA: STRATEGIA
24 Timo Ketonen ja median murros
Timo Ketosella on paljon sanottavaa niin median murroksesta kuin graafisen alan haasteista.
30 Grafit-yhteenveto
Aalto-yliopiston Grafit-hanke on tältä erää saatu päätökseen. Millaisia jälkimaininkeja hankkeesta nousi?
32 ClimateCalc laskee hiilijalanjäljen Vasta kaksi kotimaista painoa käyttää hyödyllistä ja edullista ClimateCalc-hiilijalanjälkilaskuria.
35 Tolkkua merkkikaaokseen Listasimme tutuimmat ympäristömerkit ja niiden eroavaisuudet.
38 Ilosaarirock ja Flow Festival Musiikkifestareilla huolehditaan ympäristöstä esimerkillisesti. Mitä voisimme heiltä oppia?
ILMIÖ
40 E-kirja tulee vai tuleeko? E-kirjaa on yritetty lanseerata monta kertaa, mutta vasta nyt se tekee läpimurtoa maailmalla.
TOTEUTUS
44 Pakkauksia tarpeen mukaan PODI-case esittelee irlantilaisen elintarviketoimittaja Mr. Crumbin. Yritys hyödyntää digitaalipainatusta.
MESSURAPORTTI
46 Historiansa paras Fespa
Lontoon Fespa-messuilla ei ollut näkyvissä merkkejä talouskriisistä. Paikalla oli 22 000 messuvierasta.
VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
52 Alalla tapahtuu
61 Testi – Epson Surecolor SC-30600
64 Kolumni – Tommy Helenius
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
www.pmlehti.fi