Print&Media

6/2013

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 3/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 3/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
THINK INK -JUTTUSARJA
16 Eloa tarinaan eleillä
Think INK -kilpailussa kolmen parhaan joukkoon yltänyt Kinetic Stories on todellinen transmediakonsepti.

HENKILÖ
18 Jesper Bangen tarina
Jesper Bange on graafinen suunnittelija, joka rakastaa printtiä. Hän ei näe samaa paloa painotalojen myyjissä.

TEEMA: STRATEGIA
24 Timo Ketonen ja median murros
Timo Ketosella on paljon sanottavaa niin median murroksesta kuin graafisen alan haasteista.

30 Grafit-yhteenveto
Aalto-yliopiston Grafit-hanke on tältä erää saatu päätökseen. Millaisia jälkimaininkeja hankkeesta nousi?

32 ClimateCalc laskee hiilijalanjäljen Vasta kaksi kotimaista painoa käyttää hyödyllistä ja edullista ClimateCalc-hiilijalanjälkilaskuria.

35 Tolkkua merkkikaaokseen Listasimme tutuimmat ympäristömerkit ja niiden eroavaisuudet.

38 Ilosaarirock ja Flow Festival Musiikkifestareilla huolehditaan ympäristöstä esimerkillisesti. Mitä voisimme heiltä oppia?

ILMIÖ
40 E-kirja tulee vai tuleeko? E-kirjaa on yritetty lanseerata monta kertaa, mutta vasta nyt se tekee läpimurtoa maailmalla.

TOTEUTUS
44 Pakkauksia tarpeen mukaan PODI-case esittelee irlantilaisen elintarviketoimittaja Mr. Crumbin. Yritys hyödyntää digitaalipainatusta.

MESSURAPORTTI
46 Historiansa paras Fespa
Lontoon Fespa-messuilla ei ollut näkyvissä merkkejä talouskriisistä. Paikalla oli 22 000 messuvierasta.

VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
52 Alalla tapahtuu
61 Testi – Epson Surecolor SC-30600
64 Kolumni – Tommy Helenius
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 3/2024
  • 2/2024
  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011