Print&Media

3/2023

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 4/2023
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 16,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 4/2023.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
Teknologia innostaa
Miksi ihmiset kerääntyvät esimerkiksi messuilla laitteiden lähelle? Ehkä niissä sittenkin on jotain vetovoimaa.

AJANKOHTAISTA
Toukokuun 2023 uutiskatsaus
Sign, Print & Promotion -messut maaliskuussa 2024, parhaat EDP-palkinnot jaettu, Xerox luopuu PARCista, vaatetulostus kasvussa ja pakkausalan startupit lisärahan tarpeessa.

ILKAN EVANKELIUMI
Markkinointi ja myynti tappelivat. Kumpi voitti?
Muistatko legendaarisen Taisteluparin? Dempsey ja Makepeace ovat kuin myynti ja markkinointi, jotka tarvitsevat toisiaan menestyäkseen.

PINNALLA
Kaksi tarinaa sukupolvenvaihdoksesta
Jaakko Laine ja Magnus Stenström kertovat, miten he toteuttivat vanhempiensa kanssa sukupolvenvaihdoksen yrityksissä Laine Print ja Waasa Graphics.

OHJELMISTOVINKKI
Pantonen ja Adoben uudet kuviot
Pantonen värikirjastot ovat suurelta osin poistuneet Adoben ohjelmistoista. Mitä se tarkoittaa?

HENKILÖ
Penkkijalkapalloilija
Miten graafisen alan reproammattilaisesta Jarno Saarisesta tuli globaalin Subsoccer-tuotteen isä?

TEEMA
Pakkaukset ja graafinen suunnittelu
Teemassa uppoudutaan sekä pakkauksiin ja graafiseen suunnitteluun. Pakkausten osalta tarkastelussa on EU:n masinoima raju pakkausten sääntely. Graafisen suunnittelun osalta vierailimme Huiput Creative Festival -tapahtumassa, pohdimme Canva-ohjelmiston vaikutusta graafiseen suunnitteluun ja esittelemme valaistuksen merkitystä myymälöissä.

- Pakkausten sääntely kiristymässä
- Haastattelussa Kruunukartonki ja Pyroll
- Huiput Creative Festival -raportti
- Viekö Canva leivän graafikon suusta
- Valaistuksella suuri merkitys

MESSURAPORTTI
Mitä nähtiin Fespa-messuilla
Münchenin Fespa-messujen teemoiksi nousivat vastuullisuus, automaatio ja varsinkin DTF-siirtokuvatulostus. Katso kuvat ja tunnelmat.

USKALLA EROTTUA
Taide löysi ostamisen
Art Priming on tekniikka, jolla vaikutetaan ostokäyttäytymiseen taiteen avulla. Virve Arvola sukeltaa aiheeseen.

ALALLA TAPAHTUU
Jättinäyttö, Canonille uusi tj jne.
Ehkä Suomen suurin myymälän jättinäyttö, Tommi Laitinen Canonin johtoon, Vink mukaan Demopäiville, isoja kuvaseiniä ja Editkilpailun parhaat.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011