Print&Media

1/2021

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 5/2021
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 10,80 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 5/2021.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
Sisällys nro 1/2021

PÄÄKIRJOITUS
07 Tuulta purjeisiin ja uutta kohti!
Elias Erämaja kehottaa yrityksiä suuntaamaan katseitaan pandemian jälkeiseen aikaan. Suomen bkt:n odotetaan kasvavan tänä vuonna jopa kolmen prosentin vauhtia.

UUTISET
10 Alkuvuoden ajankohtaiset
Sign, Print & Promotion -messut keväällä 2022, verkkokauppaan uusia pakkausinnovaatioita ja muut ajankohtaiset uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI
18 Mikä on printin tulevaisuus?
Mitä koronan jälkeinen aika tarkoittaa graafiselle alalle? Evankelistamme Ilkka Mattila pureutuu näkymiin.

TEKIJÄ
20 Merja Munkki
I-printillä pitkään myyntityötä tehnyt Merja Munkki innostuu, kun saa vapaasti toteuttaa ideoitaan asiakkaille.

OHJELMISTOVINKKI
22 Oivallinen 3d-apuri
Juha Laamanen esittelee Adobe Dimensionin etuja pakkaussuunnittelun 3d-mallinnukseen.

PINNALLA
24 Etätyön vaikutuksia
Haastattelimme pakkausyhtiö Jaakkoo-Taaraa sekä mainoskonserni Salomaa-Yhtiöitä työn murroksesta. Ja miten markkinointi muuttaa kurssiaan etätyön vanavedessä.

HENKILÖ
26 Tulevaisuuden opettaja
Futuristi Perttu Pölösen keskeinen oppi on inhimillinen vallankumous: tekoäly ei luo tai koe merkityksiä. Hän penää myös kunnioittavaa keskustelukulttuuria.

TEEMA: TRENDIT 2021

30 Trendipoimintoja vuodelle 2021
Kiihdytyskaistalla saattaa olla ruuhkaa, kun talouden rattaat alkavat pyöriä. Ihan sokeana kaasua ei kannata painaa, vaan mieti tarkasti mitkä trendit otat matkalle mukaan.

32 Kymmenen pientä printtitarinaa
Painokoneen kuolemaa on ennustettu ainakin kaksi vuosikymmentä. Jos tämän jutun väittämiin on uskominen, graafisen viestinnän menetelmät ovat yhä elinvoimaisia ja elintärkeitä. Haastattelussa Petri Parvinen, Arja Karhumaa ja Jyrki Narinen.

36 Muovidirektiivin vaikutuksia
Kertakäyttöinen muovikuppi on pahis, mutta onko biomuovilla pinnoitettu kartonkikuppi EU:n mielestä hyvis vai pahis? Tämä on vielä epäselvää, vaikka kertakäyttömuovin vähentämiseen tähtäävä SUP-direktiivi tulee voimaan heinäkuussa 2021.

TUTKIMUS
40 Koronavuoden Painobarometri
Vaikka koronavirus "rokotti" painotaloja, usko kuluvan vuoden kasvuun ei suuremmin horju. Luvassa myös investointeja ja uusien palvelujen kehittämistä.

ALALLA TAPAHTUU
46 Vuoden graafikko ja muuta
Marina Veziko on vuoden graafikko, Auraprint investoi ja pakkauspalkintoja Suomeen.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011