Sisällysluettelo Joulunumero 2018
PÄÄKIRJOITUS
Totaalista dominointia
Jarkko Hakola tuo esiin muun muassa lehden kansijutussa esiintyvän Fazerin sinisen vahvan markkina-aseman.
AJANKOHTAISTA
Marraskuun uutiskatsaus
Raportti marraskuisesta Talousaamu-seminaarista, uusi Think Ink -kilpailun voittaja sekä muut tuoreet uutiset.
CASE 1: GRANO
Uusi pelikirja
Granolla on uudet myynnin ja markkinoinnin pelisäännöt. Yrityksessä on tehty ja tehdään isoa muutostyötä.
CASE 2: FAZERIN SININEN
Ikoninen sävy
Miksi lähes satavuotias Fazerin sininen hallitsee Suomen suklaamarkkinoita ollen samalla yksi Suomen arvostetuin brändi?
CASE 3: HEIKOT SIGNAALIT
Outoja juttuja
Futuristi Elina Hiltunen silmäilee heikkoja signaaleja. Niistä on syntynyt ja syntyy tulevia megatrendejä.
CASE 4: COLORO
Iloa ja väriä Vapaalassa
Kolme kuukautta vanha Coloro Oy haluaa värjätä maailmaa kauniimmaksi. Taustalla on tuttuja iloisia puuhamiehiä.
CASE 5: DIGIPAINAMISEN HISTORIA
Tekniikan pioneerit
Tuotantomittakaavan digitaalinen painaminen täytti tänä vuonna 25 vuotta. Mitkä yritykset tekivät pioneerityötä Suomessa?
CASE 6: MARK
Täysin uusiksi
Suomen Markkinointiliitto MARK sai vuosi sitten uuden johtajan. Sanna Laakkio on pannut tuulemaan.
CASE 7: NOPEA.MEDIA
Molempiin kanaviin
Taittoprosessi, jossa syntyy samalla sekä digiettä printtilehti? Konsepti, josta moni haaveilee, mutta harva onnistuu toteuttamaan.
CASE 8: MEDIAPÄIVÄ
Kasvua etsimässä
Media-ala kokoontui marraskuussa Mediapäivään etsimään uusia ideoita kasvuun. Löytyikö niitä?
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
www.pmlehti.fi