Print&Media

2/2019

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 7/2019
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 72,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 7/2019.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
7 Lisää myyntiä
Jarkko Hakola käsittelee tulevaa Myyntiaamu-seminaaria ja sen sisältöä.

UUTISET
10 Maaliskuun uutiskatsaus
Uutisissa mm. Stora Enson muutokset Oulussa ja Helprintille uusi omistaja. Entä mikä on Suomen suurin kuvasto?

ILKAN EVANKELIUMI
18 Automaatio siunaus vai kirous?
Ilkka Mattilan mukaan automaatio tulee mullistamaan graafisen alan, kun arvoa tuottamaton työ häviää.

PINNALLA
20 Miksi vaaleja käydään toreilla?
10 kysymystä ja 30 vastausta eduskuntavaalien kampanjoista. Vastaajina SDP, Vihreät ja Perussuomalaiset.

HENKILÖ
24 Hyvä draivi
Punamustaa 17 vuotta johtanut Jari Avellan on kovan kilpailuvietin omaava graafisen alan puolestapuhuja. Punamustalla on menossa raju kasvuvaihe.

TEEMA > AUTOMAATIO

32 Suuri automaatiokysely
Missä menee painotuotannon automaatio Suomessa? Haastattelussa kuusi kotimaista laite- ja ohjelmistotoimittajaa.

37 Haasteena ihmiset
Haastattelussa Sampsa Lilja, automaatioon uskova painotalon tuore kehitysjohtaja.

38 Hunkeler Innovationdays
Hunkeler Innovationdays -tapahtumasta on kasvanut todellinen inkjet- ja viimeistelyammattilaisten mekka. Ytimessä on automatisoitu digitaalinen painotuotanto.

41 Otavan investoinnit julki
Keuruulla toimiva Suomen suurin kirjapaino Otavan Kirjapaino investoi uuteen digitaaliseen tuotantoteknologiaan. Kaupat julkistettiin Hunkeler Innovationdays -tapahtumassa.

ILMIÖ
44 Myyntikanavien muutos
Painotalot pyrkivät automatisoimaan myyntiään. Myynnin haasteista kertovat Origos ja Niini. Toisen kulman antaa saksalainen verkkopainojätti Flyeralarm, joka rantautuu Suomeen.

RAPORTTI
48 Asia Print Expo
Thaimaa täynnä tekstiilejä. Se oli päätrendi Bangkokin Asia Print Expo -messuilla.

PACKNEWS
52 Biobarrieerien maihinnousu
Lue kuinka biobarrieerit valtaavat alaa ruokapakkauksissa. Mukana myös tuoreet pakkausalan uutiset.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011