MARKKINOINTI
21 Painotalot Youtubessa?
YouTubessa leviäviä viraalivideoita ei ole pahemmin painoalan yrityksiltä näkynyt – paria pirteää poikkeusta lukuunottamatta.
YRITYS
24 Dialab
Helsinkiläinen perheyritys Dialab otti kaiken irti digitaaliseen valokuvaamiseen siirtymisestä ja kaatoi pimiöidensä seinät rohkeasti. Dialab on nyt kuvaajien kantapaikka, jossa valokuvat tulostetaan eloon.
TEEMA: KUVA
31 Kuvahuijausta
Tiesitkö, että kuvia voidaan tehdä kameraan koskematta. Haastattelussa kuvamanipuloinnin mestari Fake Graphics.
TEEMA: KUVA
37 Kuvia kotimaasta
Millä aseilla suomalaiset kuvapankkiyritykset taistelevat kansainvälisiä jättejä vastaan?
TEEMA: KUVA
40 Miehittämätön ilmakuvaus Ilmakuvaus on perinteisesti kallista toteuttaa. Ilmakuvat voidaan ottaa myös edullisemmin, miehittämättömällä moniroottorikopterilla. Kuinka se tapahtuu?
TEEMA: KUVA
42 Filmi- vai digikamera? Lars Gardberg pohtii kolumnissaan filmioriginaalien
digitoinnin haasteellisuutta.
ILMIÖ
44 Kolme kovaa
Entisen Katajanokan vankilan jylhään viinikellariin kutsuttiin yhteishaastatteluun Erwekon, Libriksen ja Lönnbergin toimitusjohtajat. Mitä siitä seurasi?
TAPAHTUMA
52 Drupa-suunnitelmia PrintCityssä
Joukko graafisen alan yrityksiä ja journalisteja kokoontui ystävänpäivänä pieneen saksalaiseen Hohenkammerin kylään. Aiheena PrintCity-jäsenten Drupa-suunnitelmat.
VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Ajankohtaista
54 Alalla tapahtuu
58 Markkinapaikka
62 Kolumni – Andrew Tribute
64 Vaihtuva kolumni – Kimmo Peränen
66 Seuraavassa numerossa
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.
www.pmlehti.fi