Esikatselu

3-4/2020

Print&Media

3-4/2020

  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 72,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
Sisällysluettelo nro 3-4/2020 Voimanumero

PÄÄKIRJOITUS
5 Voimaa ja kosketuksia
Jarkko Hakola kirjoittaa säkenöivästä voimasta, pandemian vaikutuksista ja kosketuksesta. Nämä kaikki nivoutuvat yhteen.

AJANKOHTAISTA
12 Kevään 2020 uutisanti
Uutisosiossa kerrotaan muun muassa painoalan valmiuksista tuottaa suojaustuotteita koronaviruksen nujertamiseksi.

OHJELMISTOVINKIT
18 Kolme uutta toiminnallisuutta
Adobe julkaisee säännöllisesti Creative Cloud -päivityksiä. Onko sinulla nämä kikat hallussa? Esittelijänä Corellian Juha Laamanen.

CASE 1: MUUTOS
20 Miten maailma muuttuu?
Miten koronavirus muuttaa maailmaa ja alaamme? Ovatko muutokset pysyviä? Ainakin ketteryyttä tarvitaan. Entä onko globalisaatio tullut tiensä päähän?

CASE 2: KORONAKYSELY
26 Graafisen alan koronakysely
Print&Media toteutti graafisen alan tuotantoyrityksille toukokuussa kyselyn, jolla selvitettiin koronaviruksen vaikutuksia liiketoimintaan. Mukana myös monta haastattelua.

CASE 3: HYVINVOINTI
34 Hyvinvoinnin uudet avaimet
Miten hyvinvointivalmentaja Nina Strang näkee korona-ajan vaikutukset ihmisiin, yrityksiin ja arvoihin? Haastattelimme myös neljää henkilöä, miten poikkeusolot ovat vaikuttaneet heidän arkeen.

CASE 4: ANTIMIKROBISET MATERIAALIT
40 Mikä tappaa pahan?
Biosidit, kupari, hopea, puu ja valo. Ai niinkö? Mutta tappavatko ne myös koronan? Erilaiset antimikrobiset ja -bakteeriset tuotteet ovat nyt kysyttyjä. Kysyntä voi jäädä pysyväksi.

CASE 5: KASVU
44 Kasvua CRM:n avulla
Korona ravistelee yritysten liiketoimintoja ja sotkee monia hyväksi havaittuja myyntiprosesseja. Voisiko älykkäästä CRM-järjestelmästä olla yrityksille lisäapua?

CASE 6: OSAAMINEN
48 Sign, Print & Pack -messujen seminaarilavalla puhuttiin graafisen alan osaamistarpeista. Selväksi kävi, että päivitystarvetta uudenlaiseen osaamiseen löytyy.

CASE 7: XEIKON
50 Ei pulaa toonereista
Koronakriisin myötä paikallisen tuotannon merkitys on korostunut. Xeikonin toimitusjohtaja Benoit Chatelard uskoo hajautetun paikallisen painamisen yleistyvän.

CASE 8: SIGN, PRINT & PACK
52 Kohtaamisten riemua
Kohtaamisia, kahvihetkiä, materiaalien hypistelyä ja koneiden koskettelua. Muistatko ajan ennen koronaa? Ehkä muistat, kun sukellat Sign, Print & Pack -messujen tunnelmiin.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011