Print&Media

6/2021

  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 10,80 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
Print&Media Brändinumero

PÄÄKIRJOITUS
Aikansa elänyt laki
Nykylainsäädäntö velvoittaa kirjapainoja luovuttamaan Kansalliskirjastolle vapaakappaleita painotuotteista. Elias Erämaja perustelee miksi velvoite on raskas ja myös epäreilu.

UUTISET
Uutiskatsaus lokakuulta
Yrityskauppoja etikettimarkkinoilla, pulaa painopaperista, Agfalle uusi virolainen maahantuoja ja Punamusta Median sekä Brand ID Groupin yritysostot. Ja muut tuoreimmat uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI
Asiaa vaikuttavuudesta
Ilkka Mattila kirjoittaa miksi printin vaikuttavuutta kannattaa mitata datan avulla.

OHJELMISTOVINKKI
Hyödynnä tekoälyä
Juha Laamanen esittelee miten Adoben tekoäly on tullut vaivihkaa mukaan InDesigniin.

DEMOPÄIVÄT
Tulossa iloisia kohtaamisia
Demopäivät avaa ovensa kuudessa eri osoitteessa 10.–11. marraskuuta. Edellisestä tapahtumasta on yli kaksi vuotta aikaa.

HENKILÖ
Kotro huolissaan oppimateriaaleista
Kasvatusfilosofi Arno Kotro pelkää, että kouluuudistusten vuoksi painetuista oppimateriaaleista luovutaan vähitellen. Mitä tapahtuisi oppimiselle?

TEEMA: BRÄNDI

Visuaalisen markkinoinnin rooli ja trendit
Visualistit ry:n puheenjohtaja Virve Arvola avaa miksi visuaalisella markkinoinnilla on valtavan iso rooli myymälöiden ja toimitilojen viihtyvyydessä – ja kassakoneen kilinässä.

Mainontako ilmastohaitta?
Ilmastonmuutoksesta huolestuneet aktivistit ja poliitikot ovat ottaneet kohteeksi niin sanotun ilmastohaitallisen mainonnan. Keskustelu käy kuumana. Haastattelimme asiantuntijoita.

Grafiikkaa klaffin takaa
Rekvisiittagraafikon tehtävänä on suunnitella lavasteita ja rekvisiittaa, jotka sulautuvat ympäristöönsä. Haastattelussa Katariina Valentina.

Tahtoa vaikuttaa materiaaleilla
Visuaalisen näkyvyyden vaatimukset ilmastotavoitteiden, arvojen ja niiden kautta yritysstrategian saavuttamiseksi kasvavat koko ajan. Enää ei onnistu paukutella henkseleitä ekoarvoilla käyttäen myymälämainonnassa hunajakennopahvilevyä, jonka
päälle liimataan PVC-tarra.

KYSELY
Valmistajabrändit vertailussa
Mitkä tuotemerkit nousevat painotaloilla parhaiten mieleen, kun he miettivät investointeja. Teimme kyselyn.

RAPORTTI
Fespa-messut tekivät paluun
Fespa-messut saatiin vihdoin järjestettyä. Olimme paikan päällä Amsterdamissa aistimassa tunnelmia.

ALALLA TAPAHTUU
Palkintoja suomalaisille
Metsä Boardin sidosryhmälehti voitti kultaa, Huhtamäki palkittiin, Rudolf Koivu -kuvituspalkinnon saaja on julkistettu ja Myllärin pussipakkaus palkittiin myös parhaana.
Print&Media on Suomen johtava graafisen viestinnän media. Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti. Print&Media esittelee säännöllisesti graafisen viestinnän tuoreimpia trendejä, ilmiöitä, henkilöitä ja teknologioita. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011