Lähin jälleenmyyjäsi: www.exide.fi TURBOTUKKU.COM -Autoon kuin autoon takuullaHuippulaadukkaat uusioturboahtimet kaikkiin autoihin, pakettiautoihin, raskaaseen kalustoon, veneisiin yms Tähän Sinun mainos? 044 333 5717 / Olavi Mäkinen 0400 777 797 / Mika Salomaa Suomen suurin venelehti! Venemarket 3/2021 Soita! Tender | Sunny | 385 | 440 | Saiman | 400 | 400 C | 450 | 450 C | 450 CC | Nordic 6020 | Nordic 6020 C | 480 BR | 480 Sport | 480 TC TERHI.FI Hinnat sis. alv. 24 %. Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Elämäsi vene Rymättylän saaristopitäjässä on jo liki 50 vuotta valmistettu kulutuskestäviä Terhi-veneitä ABS-muovista. Nykyinen mallisto koostuu lähes kahdestakymmenestä eri soutuja moottoriveneestä, joista todennäköisesti löydät juuri omiin tarpeisiisi sopivan veneen. Veneet soveltuvat niin retkeilyyn, erinäisiin kuljetustarpeisiin ja kalastukseen, kuin mökin yleisveneeksi ja vesiurheiluun. Soutuveneet alkaen 1 250 € Moottorivenepaketit alkaen 3 990 €
2 3/2021 vvaappaaaa--aaiikkaa..ccoom m K Kaannkkaaaannttiiee 2244 1155554400 V Viilllläähhddee.. 0033 -77 558800 553388 P PA ALLV VE ELLE EM MM ME E M Maa -P Pee 99 -1177,, 0033--77558800553388 GRILLAUS SAVUSTUS HUIPPU KALUSTEET Huomatkaa Vuoteita saatavana eri korkeuksia korkeat n. 48 cm matalat n. 30 cm aallkk.. 8800xx6600 ccm m 6644,,0000 €€ aallkk..5500xx5500 4433,,6600 €€ aallkk.. 112200xx8800 221188,,0000 €€ Kaikki lämminvesi ja vesijärjestelmiin Kylmälaitteet Patjan alustat Sähkömittari syöttökaapelin väliin Carbest MaxiFreezer kylmälaukut 28-60 L kompressorilla monta kokoa moneen asentoon 69,95 € 8855,,4400 €€ 43,60 € 5,90 € 5,90 € 109,00 € 139,00 € 39,90 € 7,50 € 130,00 € 139,95 € 1368,00 € 1286,00 € 633,00 € 708,00 € 59,00 € 104,00 € 148,00 € 114,00 € 87,90 € Huomatkaa: Hinnat alkaen pienin koko.
3 3/2021 PUKUKOPPITELTAT RANTATELTAT RANTAPATJAT PikNik-ALUSTAT RETKITELTAT JA PERHETELTAT ISO VALIKOIMA Karva-oviverhot Chenille 4eri kokoa 56x185 cm, 56x205 cm, 100x200 cm ja 120x230 cm Toistakymmentä väriä ja väriyhdistelmää Hinnat alkaen 56x185 cm 21,80 € P PA ALLV VE ELLE EM MM ME E M Maa -P Pee 99 -1177,, 0033--77558800553388 vvaappaaaa--aaiikkaa..ccoom m K Kaannkkaaaannttiiee 2244 1155554400 V Viilllläähhddee.. 0033 -77 558800 553388 Ahtiala Villähde ramppi Heinola Jyväskylä Mikkeli Villähde Nastolaan K an ka an tie Kouvolaan 45 km Lahteen 13 km Helsinkiin Nastola ramppi Kouvola ramppi Avoinna arkisin 9-17 03-7 580 538 Huomatkaa: Hinnat alkaen pienin koko. 76,30 € 24,90 € 15,90 € 16,40 € 49,60 € 5,90 € 86,80 € 69,90 € 599,00 €
4 3/2021 F2.5 MH .................................699 € F3.5 MH ................................. 749 € F5 MH .....................................999 € F5 MLH Sail Power ......1 199 € F6 MH ..................................1 149 € F9.9 MH ............................ 2 099 € F20 MH EFI .....................3 349 € Kampanja on voimassa rajoitetun ajan Mercury Marinen jälleenmyyjillä kautta maan. Tarkistathan tuotteiden saatavuuden lähimmältä jälleenmyyjältäsi. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Kampanja on voimassa 31.7.2021 asti. Tiedustele jälleenmyyjältäsi edullisia rahoitusvaihtoehtoja. 2/2020 F?20?MH EFI F 9.9 EH ja F 20 EH sähkökäynnistysmallit vain +300 € lisähintaan! MERCURYN PALKITUT KANNETTAVAT PERÄMOOTTORIT mercurymarine.com/uusi-elama-veneellesi/ FI_Mercury_Portables_Spring_Campaign_2021_2.indd 1 FI_Mercury_Portables_Spring_Campaign_2021_2.indd 1 12-04-21 11:48:27 12-04-21 11:48:27
5 3/2021 Akut joutuvat venekäytössä koville. Seisonta-ajat ovat pitkiä ja latausajat monesti lyhyitä. Ennen vesille laskua onkin tärkeää tarkistaa veneen akun kesäkunto. V eneen akun huollon ja ylläpidon merkitys korostuvat vesille laskun jälkeenkin. – Pitkien seisonta-aikojen ja lyhyiden latausaikojen veneen akkua rasittaa myös lisääntyvä elektroniikka, muistuttaa Exide-akkuja maahantuovan Exide Technologies Oy:n avainasiakasja tuotepäällikkö Marko Paasi. Korona innosti viime kesänä suomalaiset viettämään lomansa kotimaassa ja se näkyi myös venebisneksessä. Sama tahti näyttää jatkuvan tulevanakin kesänä. –Veneen akun huolto ja ylläpito ovat aina yhtä ajankohtaisia. Kun akut ovat olleet talven säilössä jossain varastossa, on tärkeää testata sen kunto ennen viemistä veneeseen. Tarvittaessa akku kannattaa uusia kokonaan. Kun akku hyytyy järvellä tai merellä, ei veneen moottoria työntämälläkään käyntiin saa, Paasi varoittaa. Oikea akku oikeaan veneeseen Akun huoltamisen ja ylläpidon lisäksi ensiarvoisen tärkeää on myös se, että akku palvelee aina oikeassa käyttötarkoituksessa: akku on yleensä kompromissi käynnistyksen ja käytön välillä. Tosin yleistymässä ovat akut, joissa on molempia ominaisuuksia. Käynnistysiakkuja käytetään tyypillisesti veneissä esimerkiksi pienehkön perämoottorin käynnistykseen ja laitteisiin, kuten kaikuun ja ajovaloihin. Käynnistysakut on suunniteltu antamaan tehokkaan käynnistysvirran, kun ne on asennettu yksinään perusvarusteltuihin veneisiin. Käynnistysakut pysyvät normaalisti varattuina ajon aikana, koska varaaja palauttaa puretun virran nopeasti. Pidempiaikaiseen kulutukseen käynnistyseli nesteakku ei ole se paras valinta. Kun veneessä on jääkaappia, lämmitystä ja muuta niin sanotusti hupipuolen elektroniikkaa, on oikea valinta geeliakku eli hyytelöakku, Geeliakku on tehty käyttöakuksi veneeseen tai vapaa-ajanlaitteeseen, jotka tarvitsevat virtaa pidempiä jaksoja kerrallaan. . AGM-akku on käynnistykseen tarkoitetun nesteakun ja geeliakun kompromissi. Käynnistysominaisuudet ovat hyvät, mutta myös pitkäkestoisen virran tuotto on suhteellisen hyvä. –Exiden DUAL-akkuvalikoima on suunniteltu voimanlähteeksi veneisiin, joissa on yksi akusto koko energiantarvetta varten, mutta lisäksi se sopii esimerkiksi lisäakuiksi suorakäyttöön sähkövinsseille, keulapotkureille tai muulle varustelulle. Yhtäaikainen käyttö pitää akut käytön aikana osittain alivarattuina, ja siksi ne on valmistettu vahvistetuista levyistä. DUAL-akkuvalikoima kattaa kaikki yhtäaikaisen virrankulutuksen tarpeet useimmissa pienissä ja keskisuurissa veneissä, Paasi sanoo. EQUIPMENT-akkuvalikoima on suunniteltu voimanlähteeksi veneisiin, joissa on erillinen akusto varusteiden virrantarpeisiin, esimerkiksi navigointi-, hälytys-, turvallisuusja viihdelaitteiden käyttöön. –Varusteiden virrantarve pitää akut osittain tai jopa syväpurettuina, siksi akuilta vaaditaan hyvää syväpurkauskestoa. EQUIPMENT-akkuvalikoima kattaa kaikki varusteiden virrantarpeet pienelektroniikasta varavirtaan. Litiumakut ovat tulossa myös veneisiin. – Veneissä litiumakkuja hyödynnetään lähinnä viihdepuolella, niillä saadaan enemmän käyttömukavuutta ja ne latautuvat täyteen jopa 2 tunnissa. Litiumakku on myös puolet kevyempi kuin vastaava lyijyakku. Pitkäikäinen litiumakku vaatii kuitenkin BSM-systeemin (Battery Management System) suojaamaan sitä virheelliseltä käytöltä: ylija alijännitteeltä tai liian korkealta virralta. Tämä vaatii myös muutoksia veneen sähköjärjestelmään. Jossain vaiheessa veneissäkin siirrytään litiumakkuihin, mutta toistaiseksi hinnat ovat vielä varsin korkealla. Varaa säännöllisesti Uusissa veneissä on huomioitu jo valmiiksi melko hyvin kasvanut energian tarve, mutta vanhempaa venettä päivitettäessä on huomioitava erikseen akuston kasvava vaatimustaso. – Mitä enemmän akustolle tulee vaatimuksia, sitä enemmän niihin tulee myös kokoa. Alun perin veneeseen tehdyt akuille tehdyt laatikot ja telineet eivät enää välttämättä riitä. Jos tilaa ei ole, tulee akkujen lisääminen veneeseen haasteelliseksi, Paasi sanoo. Paasi on kuullut harmillisen usein tapauksista, joissa veneilijällä on harhakäsitys siitä, että veneen vesille laskuun keväällä riittää pelkkä puhdistaminen ja puunaus. –On ajateltu, että akulle ei tarvitse tehdä mitään muuta, kun se on syksyllä kauden päättyessä jätetty latautuneena kiinni veneen sähköjärjestelmään. Akussa tapahtuu kuitenkin koko ajan itsepurkautumista. Vesille laskun Veneen akku KESÄKUNTOON TEKSTI TIMO KIISKI Telakoilla KÄY KUHINA Telakoilla käy kova kuhina, kun veneilijät laittavat purtiloitaan valmiiksi kesää varten. V enekaupoissakin on käynyt kova tohina suuren kysynnän vuoksi. Tuntuu, että vuosien hiljaiselon jälkeen ala on kovassa nosteessa eli koronasta on selkeästi jotain hyötyäkin ollut monelle. Ja niinhän se on aina, että on voittajia ja häviäjiä. Kaikki eivät voi voittaa. Itse olen viettänyt koko elämäni, kohta 48 vuotta, veden äärellä ja kymmenvuotiaana jo yrittänyt vetää pikkusiskoa moottoriveneen perässä pulkalla. Vasta nyt tänä keväänä sain aikaiseksi hankkia ensimmäisen oman moottoriveneen ja elämästä sen kanssa tulenkin raportoimaan Venemarketin sivuilla. Tarinaa tulee printtiin, Instagramiin ja Facebookiin. Markkinoiden kuuman tilanteen huomasin myös käytettyjen veneiden markkinoilla, sillä sopivia ehdokkaita on vähän tarjolla. Halusin modernin kotimaisen daycruiserin, koska tarkoitus on veneillä suhteellisen paljon ja huolettomasti. Sen vuoksi amerikkalaiset veneet jäivät kriteerien ulkopuolelle. Pääsiäisenä löytyi sitten yksityiseltä myyjältä Bella 621 DC, jonka perässä miehekkään kokoinen Mercury 150 Verado. Mikäli teillä on juttuehdotuksia ja vinkkejä mistä haluatte lukea niin niitä kannattaa laittaa tulemaan. Jos törmäätte vesillä niin tulkaa juttelemaan ja kyselemään kuulumisia. Oikein aurinkoisia veneilykelejä ja suotuisia myötätuulia. MIka Salomaa Jos akkua säilytetään talven yli lämpimässä sisätilassa, se tyhjenee nopeammin kuin kylmässä säilytetty akku, vaikkei se olisi kytkettynä mihinkään. Parhaiten ongelmat vältetään pitämällä akku aina mahdollisimman täydessä varauksessa. jälkeen voi tulla ikävä yllätys, kun ensin sujuvasti käynyt ja kukkunut moottori hyytyy akun alkaessa kuoleentua. Kylmässä veneessä säilyttäminen merkitsee pienempää itsepurkautumista, mutta silloin on huolehdittava, että akku ei pääse tyhjentymään täysin ja sen myötä jäätymään. Jos akkua taas säilytetään talven yli lämpimässä sisätilassa, se tyhjenee nopeammin kuin kylmässä säilytetty akku, vaikkei se olisi kytkettynä mihinkään. –Parhaiten ongelmat vältetään pitämällä akku aina mahdollisimman täydessä varauksessa. Moni aliarvioi akun huollon merkityksen kausisäilytyksen aikana, Paasi sanoo. Keväällä veneen akun lepojännitteen voi mitata yleismittarilla itsekin. – Jos akun kunto alkaa epäilyttää, asiantuntevassa akkuliikkeessä pystyy mittaamaan akun kapasiteettija käynnistyskunnon. Sieltä löytyy apua myös, jos akkua pitää päivittää isompaan. Lepojännitteen mittaamiseen yleismittarilla kannattaa kuitenkin varata vähintään tunti, joskus puoli vuorokauttakin akun varauksen jälkeen. Jos mahdollista, niin maasähköllä kannattaa akkua ladata kesälläkin. Monelta jää kuitenkin se tekemättä, kun vesille lasketusta veneestä pitäisi lähteä kantamaan kymmeniä kiloja painavaa akkua ulos. Veneen akku joutuu koetukselle myös siksi, että se on usein sijoitettu paikkaan, jossa ilman lämpötila nousee matkan aikana moottorin läheisyyden takia korkeaksi. –Erään asiakkaamme ongelmien syyksi selvisi se, että akkutila oli tehty pakoputkiston läheisyyteen. Akku kuivui, eikä kestänyt 50 asteen lämpötilaan.
6 3/2021 Turusta Maskuun ja suurempiin tiloihin muuttanut Turun Trailertukku Oy tuplaa tänäkin vuonna liikevaihtonsa ja myy arviolta 3000 peräkärryä ja traileria. T urun Trailertukku Oy on perustettu vuonna 1983, mutta Mäkelä Mäkelä tuli yrittäjäksi vasta kymmenisen vuotta sitten. Yrityksen pääasiallinen toimiala on perävaunut ja trailerit. Aikoinaan kilpa-ajajana mainetta niittänyt Valle Mäkelä hämmästelee yrityksensä hurjaa kasvuvauhtia. –Seitsemän vuotta sitten myimme kärryjä Transporterin hytissä tien varressa, meillä ei ollut kiinteää toimipaikkaa. Silloin liikevaihto oli noin 120 000 euroa, tänä vuonna se tulee olemaan noin 10 miljoonaa euroa, Mäkelä hämmästelee. Viime vuonnakin kasvu tuplaantui edellisestä vuodesta. Nyt yritys tekee jälleen tuplauksen. –Viime vuonna myimme varmaan noin 1600 erilaista kärryä ja traileria. Tänä vuonna myynti nousee 3000:een. Osansa kasvuun on varmaan koronallakin, mutta paljon on myös meidän oman panostuksemme ansiota. Olemme satsannut myyntiin, markkinointiin ja kotisivuihin. Henkilökuntakin on kasvanut 10:een. Turun Kalustekatu 2:ssa toimitilamme olivat noin 120 m2, Muutettuamme Maskuun Ruskontie 2:een tilat kasvoivat 1400 neliöön. Maskun uusissa 1400 m2:n tiloissa on 120 m2 myymälä, josta löytää kärryjen varaosien lisäksi tunnetuimmat työvaate -ja työkalumerkit, kuten HH workwear-, Jalas-, Finntools-, Stacoja Cerva -tuotteet. Tarjoamme myös joustavan rahoitusmahdollisuuden. Taukovaunu on nyt hitti Uusi osoitekin Maskussa on vauhdikkaasti Valtatie 8:n varrella, 4 hehtaarin tontilla. Varastossa on 1000 kärryä. – Turun Trailertukku Oy on nyt Suomen johtava peräkärryjen ja trailereiden maahantuoja, Mäkelä iloitsee. Kotimaan lomailun ja veneilyn suosion kasvusta huolimatta kuumin hitti on nyt Turun Trailertukun myymät 3-7 metriä pitkät ja ikkunalliset taukovaunut. –Suurimmissa malleissa tilaa on jopa 16 hengelle. Taukovaunujen kohdalla taustalla on korona, kun työmaille on tullut uusia määräyksiä. Määrätyn kokoisilla työmailla on oltava tällainen taukopiste. Paitsi että taukovaunu on tietysti asuntovaunua edullisempi, se on myös tilavampi ja helpompi pitää puhtaana. Jos ostat asuntovaunun työmaakäyttöön, sinne tulee niin paljon tavaraa, että tilaa muulle olemiselle jää hyvin niukasti, Olemme myyneet näitä lämpöeristettyjä ja makuupaikallisia taukovaunuja Ruotsiinkin, Mäkelä sanoo.’ Trailertukun asiakkaat tulevat eri puolilta Suomea. – Kärryjen laadun lisäksi vahvuutemme on myös hyvässä palvelussa ja asiantuntemuksessa. Kuljetamme kärryt kotiovelle saakka vaikka Rovaniemelle asti. Pystymme toimimaan nopeasti. Tarvittaessa meiltä lähtee tuote maailmalle heti tilauksen jälkeen. Turun Trailertukulla HURJA KASVUVAUHTI Valle Mäkelä menestyi ensin kilpa-autoilijana, sen jälkeen peräkärrykauppiaana. Kilpa-autoilijana hän saavutti mm. lukuisia kartingin Suomen mestaruuksia sekä Suomen ja Englannin mestaruudet Formula Fordeissa. Hän kilpaili menestyksekkäästi mm. Formula Renault-, WTCC, Formula BMW, Formula Star Mazdasekä Formula Le Mans -sarjoissa. Kaudella 2009 hän kilpaili sveitsiläisessä Hope Polevision tallissa Formula Le Mans -sarjassa ajajaparinaan sveitsiläinen Matias Beche. Mäkelä & Beche sijoittuivat koko kauden lopputuloksissa toisiksi. Nyt hän pyörittää noin 10 miljoonan euron peräkärryja traileribisnestä. TEKSTI TIMO KIISKI
7 3/2021 YHTEISTYÖSSÄ: VAIHTOAUTOKAUPAN YKKÖSLEHTI! SUOMEN VaihtoAutot Caravan liikkeiden kauppapaikka! JOKAINEN JAKSO KATSOTTAVISSA KAASUJALAN YOUTUBEKANAVALTA KATSO ESITYSAJAT www.alfatv.fi UUSI KAUSI JYRÄHTÄÄ KÄYNTIIN ALFA TV:LLÄ 12.5. Ilmainen ja näkyy jokaisessa tv-vastaanottimessa 10 jaksoa prime time -aikaan, jokainen jakso uusitaan 4-7 kertaa viikon aikana Koko kausi uusitaan heti perään Lisäksi jaksot katsottavissa Kaasujalan Youtube -kanavalla ja Alfa TV:n permanto.fi-palvelussa OHJELMAN SISÄLTÖ Ajankohtainen autoiluohjelma Liikenneturvallisuus Henkilöjuttuja Moottoriurheilua KE klo 19.00 Uusinnat: TO klo 18.00 PE klo 10.00 TI klo 9.00
8 3/2021 f a s t e r. f i FASTER AMMATTILAISTEN VALINTA. Venemarket 3/2021 1/2 sivua vaaka 255x180 mm * Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Hinnat sisältävät alv:n 24%. Faster & Honda venepaketit alkaen 17 490 € * Venemoottorien OSIEN KIERRÄTYS Veneiden dieselmoottorit ovat pitkäikäisiä ja yksinkertaisia rakenteeltaan. Niitä voidaan korjata tee-se-itse voimin. Niihin tarvitaan kuitenkin osia. Tekno-Marine Oy on venemoottoreiden erikoisliike. Siellä myydään, huolletaan ja korjataan venemoottoreita. Niinpä on luontevaa, että sieltä saa myös moottoreiden käytettyjä käyttökelpoisia osia puretuista moottoreista. Näillä voidaan moni vanha moottori vielä pelastaa ja antaa sille uusi elämä. T ekno-Marinella on ollut vuosia kampanja, jossa tarjotaan hyvitystä vanhasta moottorista. Niinpä varastoon on kertynyt kymmenittäin vanhoja Bukh, Volvo ja Yanmar ynnä muita moottoreita. Suurin osa moottoreista on pieniä purjeveneiden tai fiskariveneiden koneita. Osa näistä korjataan talvisin täytetyönä ja osa romutetaan. Niistä saadaan kätevästi osia, joita voi taas käyttää remonteissa. Esimerkinomainen luettelo moottoreista, joita löytyy Tekno-Marine varastosta: Arona , BMW,Bukh, Ford, Mitsubishi, Nissan, Perkins, Sole Diesel, VolvoPenta, VW, Yanmar. Remontissa tarvitaan tietenkin myös uusia osia kuten kulutusja huolto-osat sekä esim. tiivisteet. Kaikkia näitä saa Tekno-Marinen nettikaupasta www.dieselparts.fi. Mikäli et löydä sieltä sopivaa osaa, niin kannattaa kysyä suoraan info@tekno-marine. fi tai rauno@tekno-marine.fi. Mitä ovat moottoreiden tyypilliset viat? Oikein hoidettuna nuo venedieselit kestävät ”isältä-pojalle”. Kuitenkin on niin, että vanhemmat moottorit ovat merivesijäähdytteisiä ja siksi on jäähdytysjärjestelmän korroosio niiden paTEKSTI RAUNO KURKI-SUONIO KUVAT TEKNO-MARINEN ARKISTO Dieselparts.fi – sieltä saa huolto-osia useisiin moottorimerkkeihin.
9 3/2021 Pienten bensaperämoottoreiden korvaaja, paras moottori soutuveneeseen. Vesillä liikkumisen sähköistäjä torqeedo.fi Travel Vastuullinen valinta + Ei öljypäästöjä vesistöön + Ei hiilidioksidipäästöjä + Turvallinen käyttää + Kestävä hiiliharjaton moottori Suorituskyky + Pitkä toimintasäde Lithium-akulla + Suuri työntövoima + Tehokas neodyymimagneetti moottori Käyttömukavuus + Hiljainen ja helppokäyttöinen + Kevyt 15,5–17,5 kg + Irrotettava akku ja kahva + Informatiivinen näyttö + Ei vaadi tankkausta + Ei vaadi vuosihuoltoa + Ei sotkevia nesteitä Travel-mallit alkaen 1 720 € 4 HV vastaavuus (Travel 1103) 2 HV vastaavuus (Travel 603) Travel 1103 CS MYYNTIMENESTYS! Venemoottorien OSIEN KIERRÄTYS hin uhka. Korroosio etenee ja heikoimmat kohdat ovat pakoputken mutka, pakosarja ja sylinterinkansi. Usein on niin, että hyvää sylinterinkantta ei enää löydy varaosana tai se on niin kallis, että moottorin korjaus ei ole kannattavaa. Varsinaisten merkkikohtaisten varaosien lisäksi on Tekno-Marinella runsaasti ns yleisosia kuten merikytkimiä. vetolevyjä, lämmönvaihtimia, kumityynyjä jne. Sen lisäksi löytyy satoja potkureita keskimoottoreihin, purjeveneisiin ja perävetolaitteisiin. Kun tarvitset jotakin, niin laita Tekno-Marinelle tiedustelu esim sähköpostilla. Selvitä moottorisi malli ja tarvittavan osan nimitys. Kuva moottorin tyyppikilvestä ja varaosasta helpottaa asiaa. Tekno-Marinen asiantuntijat Rauno Kurki-Suonio puh. 040-90000940 Tage Axelsson puh. 040-9000942 auttavat oikean osan hankinnassa.
10 3/2021 Oy TEKKNO-MARINE Ab, Marinsatamantie 3, 02320 Espoo. 09-819 0770, 040-9000 940 rauno@tekno-marine.fi, www. tekno-marine.fi www.dieselparts.fi Dieselparts on Tekno-Marinen uusi verkkokauppa, joka on erikoistunut venedieselmoottoreiden varaosiin. Netissä on sekä alkuperäisiä, että tarvikeosia ja myös käytettyjä osakokonaisuuksia. Näillä osilla saa edullisesti tehtyä moottorien huollot ja korjaukset. Myös laaja valikoima potkureita. Asennusvarusteet, dieselmoottoreiden huolto. Käytettyjä dieselmoottoreita. Mini-17 5.990,vanhasta koneesta 1.000,netto 4.990,Mini-29 6.990,vanhasta koneesta 1.000,netto 5.990,Mini-33 7.400,vanhasta koneesta 1.000,netto 6.400,Mini-44 8.300,vanhasta koneesta 1.000,netto 7.300,Mini-55 9.690,vanhasta koneesta 1.000,netto 8.690,SK-60 10.540,vanhasta koneesta 1.000,netto 9.540,TARJOUSHINNAT: 16 270 hv Sail-Drive mallit 16-60 hv Merigeneraattorit WELCOME KIT kaupan päälle arvo 300-400 € Pyydä tarjous muista malleista. VAIHDA NYT VANHA KONEESI UUTEEN Solé Diesel MOOTTORIIN. DIESELCENTER Venetekniikan asiantuntija palvelee ... Laatuvaihdokit Lahesta! Laatukatu 2, Lahti Ma-Pe 10-18, La 10-14 Risto 0400 695 648 Heikki 0400 705 405 Teemu 044 551 2218 info@bikemarine.fi www.bikemarine.fi Finnmaster P8 -Yamaha 200 Hv 2020 Uusi! 165 000 € Yamarin 88 DC Lisävarusteltu -Yamaha F300 BETX White 300 Hv 2020 129 990 € Yamarin 65 DC -Yamaha F150 DETX 2021 Uusi! 52 990 € Yamarin Cross 62 BR -Yamaha 130 Hv 2020 Uusi! 43 990 € Chaparral 215 SSI -Volvo Penta 270 Hv 2005 26 600 € Yamarin 49 BR CROSS -Yamarin 50 Hv 2015 18 800 € Yamarin 50SC -Yamaha 2015 16 900 € Yamarin 5150 -Yamaha 50 Hv 1999 10 600 € Buster S1 -Evinrude 25 Hv 2009 8 390 € Lohi 520 Tohatsu 18, sähköstartilla 2005 4 690 € Finnmaster T8 -Yamaha F 300 BETX 2021 Uusi! 119 990 € Finnmaster P7W -Yamaha F 150 GETX 2021 Uusi! 86 990 € Yamarin Cross 75 BR -Yamaha F300 BETX White 2021 Uusi! 82 900 € Finnmaster HUSKY R7 Black Edition -Yamaha F150 2021 51 490 € Drive 66 DC -Mercury Verado 175 Hv 2012 38 900 € Faster 525 CC -Honda BF60 60Hv 2016 24 900 € Silver Wolf BR 510 -Honda BF60 60Hv 2016 21 900 € Suvi 5700 Duo -Yamaha F70 70 Hv 2013 15 900 € Yamarin 63DC -Yamaha F150 DETX 2021 49 500 € Finnmaster T6 -Yamaha F130 2020 47 300 € Buster XL -Yamaha F115 2021 43 300 € Yamarin 63 BR -Yamaha F130 2021 43 050 € Finnmaster HUSKY R6 Black Edition -Yamaha F115 2021 41 590 € Yamarin 60DC -Yamaha F115 2021 39 900 €
11 3/2021 Hinnat sis. alv. 24 %. Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. SILVERBOATS.FI TIME WELL SPENT Beaver BR | Fox Avant | Fox BR | Hawk BR | Eagle BR | Shark CC X | Shark BR X | Eagle BR X | Puma BR Z | Tiger BR Z | Tiger DC Z | Viper DC Z | Raptor DC Z ALUFIBRE -VENEET TÄYSALUMIINIVENEET LASIKUITUVENEET SILVER FOX BR & Honda BF60 23 990 € Pakettihinta SILVER TIGER DC & Honda BF150 47 990 € Pakettihinta