Esikatselu
3/2021
Osta digilehti 10,00 €
JULKAISTU 07.05.2021
Print&Media
3/2021
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

TILAA DIGILEHTI

  • Digilehden irtonumero 10,00 €
  • 12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
Osta

Tässä numerossa mm.

Sisältö nro 3/2021

PÄÄKIRJOITUS
09 Revi siitä!
Jarkko Hakola kirjoittaa muun muassa tarrojen voimasta, joita tämän numeron kannessa nähdään. Myös yhteiskunnan avautuminen avaa lipunmyynnin kasvujunaan.

UUTISET
12 Huhtikuun ajankohtaiset
Lidl perustelee päätöstään lakkauttaa painettu
Näytä lisää...
Liedellä-lehti hiilineutraalitavoitteilla. Mihin perustelut perustuvat? Mukana myös muut tuoreet uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI
16 Vastuullisuus on nyt totta
Ilkka Mattila iloitsee, että vastuullisuusperiaatteet viedään nyt konkretiaan ihan puitesopimustasolla.

TEKIJÄ
18 Pesistä ja painotuotteita
Waasa Graphicsissa tuotannosta vastaa restonomin papereilla operoiva pesismies Michael Sirviö.

OHJELMISTOVINKKI
22 Superresoluutiolla suurkuvaa?
Juha Laamanen esittelee erittäin mielenkiintoisen Adoben uuden ominaisuuden: Super Resolution.

PINNALLA
23 Virtuaali-Drupa oli ja meni
Webinaareja ja virtuaalitapahtumia on kuin sieniä sateella. Myös Drupa järjesti omat virtuaalimessut.

HENKILÖ
26 Klassikkoainesta
Pekka Mettälän matkaan mahtuu menestystä, raskaita päätöksiä ja taistelua oman keskeneräisyyden hyväksymiseksi – ja upea auto.

TEEMA: MATERIAALIT

32 Tarkastelussa materiaalit
Materiaalin valinta on tärkeä osa painotuotteen suunnittelua. Peruspainamisessa käytetään pääosin papereita ja kartonkeja – suurkuvatulostamisessa lähes mitä tahansa. Ekologisuus nostaa päätään. Tämä on materiaaliopas.

34 Viisi tuotetta, monta vaihtoehtoa
Suurkuvatulostamisen materiaalikirjoa on vaikea hallita. Asiaa voi lähestyä käyttökohteen kautta. Pitääkö materiaalin kestää kosteutta vai pitääkö sen olla näyttävä? Mukana viisi mallituotetta materiaaleineen.

36 Neljä haastattelua materiaaleista
Painomateriaaleista meille kertovat niitä myyvät kaksi tukkuria, käyttäjäkulmaa tuova painotalo sekä loppuasiakkaan näkökulmaa tuova lavastamoekspertti.

39 Paperitapetteja 50-luvun tekniikalla
Akaan Toijalassa sijaitsevassa vanhassa tiilitehtaassa valmistetaan suomalaisia design-klassikoita. Pihlgren ja Ritolan paperitapetit painetaan 1950-luvun painokoneilla.

ILMIÖ
42 Automaatiota myyntiin ja tuotantoon
Lue mikä Pekka Painotaloyrittäjää kismittää Jere Jokapaikanhöylässä. Tee samalla digitaalisen myynnin ja markkinoinnin checklist sekä lue myös sananen tuotannon automaatiosta.

ALALLA TAPAHTUU
46 Nimitys, yhdistyminen jne.
Mika Pöllänen Brand ID Groupiin, Ricohille uudet tilat, Fespa-rekisteröinti auki, Hakolan ystävät voittoon ja markkinointialan järjestöjen keskittyminen jatkuu.

2024

  • 1/2024
    16,00 €