Esikatselu
2/2021
Osta digilehti 10,00 €
JULKAISTU 01.04.2021
Print&Media
2/2021
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

TILAA DIGILEHTI

  • Digilehden irtonumero 10,00 €
  • 12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
Osta

Tässä numerossa mm.

HUOM! Lehdessä on tyhjä kansi. Miksi? Lue lisää osoitteesta https://pmlehti.fi/kansikisa/

PÄÄKIRJOITUS
07 Luovuus on intohimoa
Jarkko Hakola pohtii mitä se luovuus on. Sitä löytyy jokaiselta, jos löytyy intohimoa. Kirjoituksessa ruoditaan myös miksi lehden kansi on tyhjä.

UUTISET
10
Näytä lisää...
Maaliskuun ajankohtaiset
Vuoden Toimisto -kisa päätökseen, etikettien kysyntä vahvaa, vuoden kaunein kirja, painettuja älylaastareita ja graafisen alan yhtiöiden tilinpäätöskatsauksia.

ILKAN EVANKELIUMI
20 Luovuus on menestyksen siemen
Ilkka Mattila muistuttaa, että pelkkä luovuus ei kuitenkaan riitä. Luovuus vaatii parikseen vahvan innovaatiokulttuurin.

TEKIJÄ
22 Ville Manninen
Granolla pakkausreprotöitä tekevä Ville Manninen pitää työstään. Miksi? Entä mitä Ville haluaisi oppia?

OHJELMISTOVINKKI
24 Etiketit valmiiksi
Juha Laamanen kävi edellisessä artikkelissa läpi Adobe Dimensionin peruskäsitteitä. Nyt pureudutaan mallinnusprojektin avulla prosessin työvaiheisiin.

PINNALLA
26 Who you gonna call?
Keneltä pyydät apua, kun tilattu tuote ei vastaa asiakkaan mielestä tilattua laatua? Miten olisi tavarantarkastaja?

HENKILÖ
28 Hemmetin hyvä kuvittaja
Eero Heikkinen on monipuolinen suunnittelija, joka hallitsee visuaalisia kokonaisuuksia kuvituksista yritysilmeiden kehittämiseen.

TEEMA: LUOVUUS

32 Vuoden graafikko on kameleontti
Marina Vezikolle koronavuosi on ollut tavallista kiireisempi. Yrityksille ja järjestöille visuaalista suunnittelua tarjoava Veziko valittiin myös juuri Grafia ry:n toimesta Vuoden graafikoksi. Haastattelimme Marinaa.

36 Luovuutta vastapalloon vai jatkosyöttö?
Luovan numeron kunniaksi Print&Mediassa kirposi ajatus keskustella mitä se luovuus oikein on. Karrikoitu ote eräästä keskustelusta Print&Median palaverissa Jounin ja Jarkon kesken.

38 Kirjakuningatar Irma Boom
Grafia järjesti maaliskuussa Huiput Creative -festivaalin. Sen kiinnostavin anti oli Irma Boomin puheenvuoro. Hollantilainen graafinen suunnittelija johti virtuaalitapahtuman vieraat kokemusmatkalle kirjan valtakuntaan.

KYSELYTUTKIMUS
40 Teknologiabarometri
Edellisessä numerossa julkaisimme selvitimme, miten suomalaisilla painotaloilla kulkee koronan ikeessä. Nyt kysyimme samaa graafisen viestinnän tukkureilta ja maahantuojilta – sekä kyselyllä että haastatteluin.

ALALLA TAPAHTUU
46 Sign, Print & Promotion myötätuulessa
Ensimmäiset osastovaraukset julki 2022 Sign, Print & Promotion -messuille. Edit-kilpailun parhaat on myös palkittu.

2024

  • 1/2024
    16,00 €