Esikatselu
1/2019
Osta digilehti 5,00 €
JULKAISTU 14.02.2019
Print&Media
1/2019
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

TILAA DIGILEHTI

  • Digilehden irtonumero 9,00 € 5,00 €
  • 12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
Osta

Tässä numerossa mm.

PÄÄKIRJOITUS
7 Markkinarakoa löytyy
Jarkko Hakola haastaa kotimaisia painotaloja tekemään asiat paremmin – brändäystä unohtamatta. Markkinarakoa premium-painoille löytyy.

UUTISET
10 Tammikuun uutiskatsaus
Vuoden graafikko, mediamainonta nousuun, Postin hinnankorotukset, suurpanostus lasten
Näytä lisää...
lukemiseen ja muut alkuvuoden uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI
20 Kuka jeesaisi suunnittelijaa?
Ilkka Mattila pohtii, eivätkö suunnittelijat enää vaadi – tai saa vaatia – samaa palvelua kuin ennen.

HENKILÖ
22 Johdonmukainen johtaja
Mikko Moilanen on Granon uusi toimitusjohtaja. Millainen on Suunnolta Granoon hypännyt Moilanen miehiään?

TEEMA: LUOVUUS

28 Pintaa syvemmälle
Päivi Häikiön tavoitteena on luoda visuaalisia identiteettejä, jotka kestävät käyttöä ja aikaa. Hänet valittiin Vuoden Huiput 2018 -kilpailun ylituomariksi.

32 Lontoosta löytyy
Print&Media matkusti Lontooseen saakka tutustuakseen painotaloihin, jotka suuntaavat palveluitaan graafisille suunnittelijoille. Big Benin juurella tilanne on toisenlainen kuin Suomessa.

38 Brändäystä kehiin
AD Tony Eräpuro toivoo, että kotimaiset painotalot brändäisivät itseään enemmän. Laatu on jo kohdallaan.

TUTKIMUS
40 Painobarometri 2019
Kotimaiset painotalot uskovat kasvuun tänäkin vuonna. Katso tuoreen painobarometrin tulokset.

ALALLA TAPAHTUU
48 Tukholmasta Nuuksioon
Tunnelmia Tukholman Sign&Print Scandinavia -messuilta sekä Nuuksion valokuvanäyttelystä.

PACKNEWS
52 Vuokralavat nousussa
Tarkastelussa on tällä kertaa pakkauslogistiikka. Mukana myös tuoreet pakkausalan uutiset.

2024

  • 1/2024
    16,00 €