Esikatselu
8/2020
Osta digilehti 5,00 €
JULKAISTU 10.12.2020
Print&Media
8/2020
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

TILAA DIGILEHTI

  • Digilehden irtonumero 9,00 € 5,00 €
  • 12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
Osta

Tässä numerossa mm.

Sisällysluettelo nro 8/2020 Joulunumero

PÄÄKIRJOITUS
7 Häntä ylös
Jarkko Hakola usuttaa yrityksiä kertomaan hienoista tuotteistaan enemmän. Kuka sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse.

AJANKOHTAISTA
10 Graafisen alan uutiset marraskuulta 2020
Uutisosiossa paneudutaan esimerkiksi
Näytä lisää...
keskuskauppaliikkeiden panostuksiin pakkauksissaan. Mukana myös hyvän mielen tempaus, tulostettu kaupunki ja asiaa kirjojen menekistä.

JOULUEVANKELIUMI
15 Rakas joulupukki
Lue millaisia toiveita Ilkka Mattila kirjoittaa joulupukille.

TEKIJÄ
16 Hanna Rinne
Graafinen suunnittelija Hanna Rinne innostuu helposti. Lue esimerkiksi mitä kuuluu nykyisin Veikkauksella työskentelevän Hannan työpäivään.

CASE 1: OATLY
20 Printillä maitosotaan
Lapsiperheiden postilaatikoihin tipahti syyskuussa mainos, joka roiskautti maidot rinnuksille. Oatlyn teettämä kirjanen kysyi häpeilemättä, onko lehmänmaito menneen ajan heiniä. Massiivisella printtisuoralla oli iso vaikutus koko kampanjan tehoon.

CASE 2: LAKUKALENTERI
24 Palkittu lakritsikalenteri
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu joulukalenteri. Se on tavallisesti yksiulotteinen painotuote. Miten olisi kolmiulotteisen lakritsikalenteri, josta lapsilla on iloa vielä joulun jälkeenkin?

CASE 3: FRAMME
28 Yllätyksellisiä toteutuksia
Markkinoinnin tuotantotoimisto Framme tekee innovatiivisia toteutuksia ja uskoo, että
kekseliäät suorapostitukset ovat uudessa nousussa. Katso millainen voi olla kahvipaketti
tai Wimbledon-tennisturnauksen kutsu.

CASE 4: LENTOLA
30 Tulostettuja minikerrostaloja
Berry Creative suunnitteli ja Grano toteutti keväällä YIT:lle uuden asuinalueen markkinointia varten ilahduttavia minikerrostaloja.

CASE 5: ERIKOISTEHOSTEET
32 Lisää tietoa efekteistä!
Monet printtiasiakkaat eivät tunne printtiefektien mahdollisuuksia. Myös suunnittelijoille
tehosteiden käyttö voi tuottaa ongelmia.

CASE 6: RUOKATAIDEKIRJA
34 Viimeinen viilto
Uunituore ruokataidekirja Final Cut on poikkeuksellinen kirja. Kirjan taidokkaat kuvat ja
minimalistinen taitto ovat omaa luokkaansa.

CASE 7: SIEMENPAPERI
36 Pörriäisten suosikkietiketti
Espoolainen Origos toteutti mehiläisvahatuotteisiin erikoistuneelle asiakkaalleen poikkeukselliset siemenpaperietiketit.

JOUNIN PALSTA
42 Pidätkö printtiä vakan alla?
Jouni Mykkänen käy läpi miten tilauksen odottamisen poterosta noustaan printin rocktähdeksi?

2024

  • 1/2024
    16,00 €