Esikatselu
6/2025
Osta digilehti 16,00 €
JULKAISTU 17.12.2025
Print&Media
6/2025
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

TILAA DIGILEHTI

  • Digilehden irtonumero 16,00 €
  • 12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
Osta

Tässä numerossa mm.

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS
Talouskasvua kiitos!
Yleinen alakulo on sen verran silmiinpistävää, että pienikin kasvu loisi kaivatun piristysruiskeen.

AJANKOHTAISTA
Marras-joulukuun 2025 uutiskatsaus
Valtataistelu ohjelmistokentällä, Grano Diesel irtaantuu Granosta, luovuuden rooli
Näytä lisää...
yrityselämässä kasvaa ja muita loppuvuoden uutisia.

ILKAN JOULUEVANKELIUMI
Miksi suomalainen painoala ei vie mitään?
Kapasiteetti riittää, laatu riittää ja toimitusvarmuus riittää – rohkeus vain puuttuu. Ilkka Mattila penää asennemuutosta, jotta vientiin saataisiin potkua.

TEEMA
Vuoden parhaat printit 2025
Lehdessä on mukana kahdeksan erilaista printtitoteutusta, jotka ansaitsevat perinpohjaisen esittelyn. Niiden lisäksi on 11 toteutusta, joille Print&Median raati antoi kunniamaininnan.

INTRO
Mistä on kyse?
Vuoden parhaat printit ei ole kilpailu, vaan ilosanoma printin vaikuttavuudesta.

CASE 1: KOSMETIIKKAPYSÄKKI
Santa Who?
Lyko päätti siirtää joulukampanjansa suoraan kaupunkilaisten arkeen eli ratikkapysäkille.

CASE 2: ENERGINEN VAIKUTTAJABOKSI
Kun pakkaus tekee vaikutuksen
Energiajuomapakkauksesta tuli keräilykappale. Energinen ulkoasu led-valoineen piti siitä huolen.

CASE 3: JÄTTIONNENPYÖRÄ
Nachopäivän onnenpyörä
Paulig halusi Santa Maria -brändinsä näkyviin kansainvälisenä Nachopäivänä. Onnistui!

CASE 4: ELÄMYKSELLINEN MUSEOMYYMÄLÄ
Upea myymäläuudistus
Helsingin kaupunginmuseon museomyymälä on kuin astuisi yltäkylläisen kauniiseen uneen.

CASE 5: KPS-NÄYTTELYJULKAISU
Painettua taidetta Kiasmasta
Kivi, paperi, sakset on korkealaatuinen teos, jossa näkyy ja tuntuu näyttelyn ydinsanoma.

CASE 6: LOOTUSKYLTTI
Kolmiulotteinen kyltti
Sisustusarkkitehti Vertti Kivi suunnitteli hieman erikoisemman kyltin.

CASE 7: TURNED EDGE -VIENTIMENESTYS
Ohkopaperilla vientijättipotti
Turned Edge -kirjatuote toi mikkeliläispainolle miljoonien eurojen kasvun ulkomailta.

CASE 8: KARKKIKAIVO
Elämyksellisyyttä ruokakauppaan
Illuusioon perustuva karkkikaivo herätti kauppiaan kiinnostuksen. Pian kaivo löytyi Lempäälän Ideaparkista.

KUNNIAMAININNAT
Lisää upeita toteutuksia
Kunniamaininnoista löydät mm. joulumaan, ruisleipäpakkauksen, EM-koriksen ja Taitaja-junan.

VAKIOT

Alalla tapahtuu
Poimintoja nimityksistä, investoinneista ja kumppanuuksista Suomessa ja maailmalla.

Markkinapaikka
Alan tuotteiden ja palvelujen ilmoituksia – löydä ratkaisut arkeen ja erikoistarpeisiin.

2025

  • 6/2025
    16,00 €
  • 5/2025
    16,00 €
  • 4/2025
    16,00 €
  • 3/2025
    16,00 €
  • 2/2025
    16,00 €
  • 1/2025
    16,00 €