Print&Media

3/2014

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 2/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 2/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
HAASTATTELU
20 Printtiostajan vinkit printtimyyjälle
Suomessa seminaaripuhujana vieraillut Matthew Parker tietää kuinka printtiä tulisi myydä – koska on ostanut sitä niin paljon.

SOFTAGURU
22 Muutosta ei voi estää
Sampo Korkeilan mukaan digitaalisuus ottaa ison jalansijan julkaisualalla, mutta samalla printin arvo kasvaa.

24 Henkilökuvassa Lotta Nieminen
Toimittajamme kävi New Yorkissa asti haastattelemassa Lotta Niemistä, yhtä tämän hetken kansainvälisesti tunnetuimpaa suomalaista graafikko-kuvittajaa.

32 Behancen isä
New Yorkista Tampereella vieraillut Behance-palvelun perustaja Scott Belsky Miika Peltolan haastattelussa.

35 Kohopainatusta Brooklynissä
Coeur Noir on newyorkilainen sielukas boutique-letterpress-painotalo. Asiakkaina muun muassa Chanel ja New Yorkin Muotiviikot.

ILMIÖ
39 Pakkaus = Paras media? Onko pakkaus nykyään brändin ja tuotteen tehokkain markkinointiväline? Haastattelussa Matti Remes, Lars Wallentin ja Kai Lankinen.

PUNTARISSA
45 Laadukkainta mahdollista
Puntarissa vesipohjaiset ja korkealaatuiset 24-tuumaiset suurkuvatulostimet, jotka soveltuvat niin vedostukseen kuin taidetulostukseen.

MESSURAPORTTI
49 Suppeampi seminaarivetoinen Ipex
Muutamaa isompaa näytteilleasettajaa lukuunottamatta seminaarit olivat Lontoon Ipex-messujen pääroolissa.

VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
52 Alalla tapahtuu
58 Markkinapaikka
63 Testi - NEC SpectraView Reference 242
66 Kolumni – Teijo Makkonen
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 2/2024
  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011