Print&Media

2/2015

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 1/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 1/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
HAASTATTELU
18 Printin paluu jää unholaan
MARK Printtiryhmän puheenjohtaja Kimmo Peränen kertoo printtiryhmän uudet suunnitelmat.

THINK INK
20 Case Tailorframe
Jere Hietalan Tailorframe-konsepti on hyvä esimerkki siitä, mihin hyvän idean määrätietoinen toteuttaminen voi johtaa.

SOFTAGURU
22 Pelillistämistä peliin
Petteri Paananen pohtii miten peliteollisuuden oppeja voitaisiin soveltaa julkaisualalle.

HENKILÖ
24 Ilkka Mattila
Ilkka Mattila johti räväkällä mutta johdonmukaisella tyylillään DMP:n ja Granon myyntiorkestereita yhdeksän vuoden ajan. Millainen on Ilkan tarina?

TEEMA: DIGITAALINEN PAINAMINEN
32 Digipainokoneiden myynti Suomessa
Suomi on Pohjoismaiden hännillä, kun katsotaan tuotantoon tarkoitettujen väridigipainokoneiden myyntiä.

38 Täyttä vauhtia Sveitsissä
Hunkeler Innovation Days esitteli jälleen digitaalipainotuotannon järeimmät ratkaisut yhden katon alla.

40 Projekti Niagara
Canonin mustesuihkuprojekti Niagara on saapunut pääteasemalle. Tuote on valmis.

42 Vaihtuvan tiedon stanssausta
Israelilainen Highcon on tuonut markkinoille laitteen, joka ”digistanssaa” vaikka jokaisen arkin erikseen.

ILMIÖ
46 3d-tulostus ja painotalot? 3d-tulostuksen työnkulussa on paljon yhtäläisyyksiä painotuotantoon. Ja aloittaminen on edullista.

TOTEUTUS
52 Moderni vuosikertomus
Antaliksen painotyökilpailun voitti Cleen Oy:n vuosikertomus. Se rikkoi vuosikertomusten perinteistä mallia.

VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
56 Alalla tapahtuu
59 Markkinapaikka
63 Testi – Xerox Versant 2100 Press
66 Kommentti: Harri Nieminen
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011