Print&Media

4/2017

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 1/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 1/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
5 Uudistu ja tehosta tai jämähdä
Lehden kustantaja Jarkko Hakola kertoo muun muassa digitalisaatiosta ja tuotannon tehostamisesta.

AJANKOHTAISTA
8 Toukokuun uutisanti
Mitä tapahtui toukokuussa 2017? Punamusta osti Juveneksen, Gt:lle uusi liittojohtaja ja positiivista virettä painoalalla.

ILKAN KESÄEVANKELIUMI
14 Minne katosi kehitysjohtaja
Ilkka Mattila ihmettelee kehitysjohtajien puutetta graafisella alalla. Hän löytää myös syyt ja ratkaisut siihen.

CASE 1: DIGITALISAATIO
16 Ohituskaista
Digitalisaatio tarjoaa kilpailijoille ohituskaistan. Miten perinteinen yritys voi selvitä kilpailussa?

CASE 2: HACK THE PACK
20 Prototyyppi 72 tunnissa
Stora Enso järjesti "Hack the Pack" -innovaatiokilpailun yhdessä Industryhackin kanssa.

CASE 3: WHITE LABEL -VERKKOKAUPPA
22 Paikallista kasvua
White label -verkkokaupat tarjoavat uuden liiketoimintamallin pienille painoille. Print&Media tutustui tanskalaisen LaserTrykin palveluun.

CASE 4: 3D-TULOSTUS
26 3d ja suuret odotukset
HP aikoo mullistaa valmistavan teollisuuden vokseli kerrallaan.

CASE 5: PREMIER PARTNER FORUM
28 Data on uusi öljy
Xeroxin kumppaniverkosto kokoontui Barcelonaan 9.–10. toukokuuta luotaamaan graafisen teollisuuden ja viestinnän tulevaisuutta.

CASE 6: PAINAMISEN KANNATTAVUUS
30 Toimi fiksummin
Mitä kannattavat painotalot tekevät toisin kuin muut? Esille nousee neljä tekijää.

CASE 7: SAMPSA LILJA
32 ULOS LUOLASTA
Haastattelussa Granon tuotantojohtajuudesta luopunut Sampsa Lilja. Hän näkee paljon kehitettävää painoalan automaatiossa.

CASE 8: SULAPAC
34 Biohajoavia luksuspakkauksia
Suomalainen Sulapac on kehittänyt täysin biohajoavan ja vedenkestävän luksuspakkausmateriaalin ja tähtää voimakkaaseen kasvuun globaaleille pakkausmarkkinoille.

CASE 9: AUGMENTED PRINT
36 Rikastettua printtiä
Lisätyn todellisuuden sovellukset kiinnostavat markkinoijia yhä enemmän. Printti ja pakkaukset voivat toimia välineinä, joiden avulla kuluttajille tarjotaan laajasti hauskoja ja mielenkiintoisia kokemuksia.

CASE 10: WEB-TO-PRINT
40 Älä investoi verkkokauppaan!
Eikö kauppa käy? Harkitsetko kenties verkkokaupan pystyttämistä? Se ei kuitenkaan ole ratkaisusi, jos et samalla muuta toiminnassasi jotain. Muista kysyä myös asiakkailta, mitä he toivovat.

MESSURAPORTTI FESPA 2017
43 Fespa pysyy Saksassa
LED UV, tekstiilitulostus, automaatio ja nopeus olivat teemoja tämän vuoden Fespa-messuilla, jotka järjestettiin jälleen Saksassa – aivan kuten kahtena seuraavanakin vuonna.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011