Print&Media

8/2013

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 2/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 2/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
SOFTAGURU
18 Minne menet Creative Cloud?
Juha Laamanen pureutuu Adoben CC-pakettiin.

THINK INK -JUTTUSARJA
20 Painettavalla kalvolla maailmalle
Vuoden 2012 Think Ink -finalistista, Stafix Oy:stä, on kasvanut menestyvä vientiyritys.

HENKILÖ
22 Akateeminen anarkisti Alf Rehn
Toimittajamme Miika Peltola tapasi professori Alf Rehnin. Miehen, joka ei jätä ketään kylmäksi.

TEEMA: TALOUS
28 Kuka painaa rahaa?
Kattavassa talousvertailussa sekä Tilastokeskuksen että Balance Consultingin tilastotietoja vuodelta 2012. Mukana myös yrityshaastatteluja.

47 Itä-Euroopassa vahva draivi
Vierailimme Slovakiassa ja Tsekissä paikallisissa painotaloissa, joissa tuotantoon on investoitu vahvasti.

ILMIÖ
50 Kuluttajien kuvatuotteet kasvussa Kuluttajille suunnattujen kuvatuotteiden markkinat kasvavat nopeasti. Kilpailu on kuitenkin kansainvälistä.

PUNTARISSA
56 Vertailussa digipainokoneet, osa 2
Ominaisuusvertailussa tällä kertaa keskiraskassarjalaiset, 80–99 A4-sivua minuutissa tekevät digikoneet.

TOTEUTUS
58 Esittelyssä Halko
Mainostoimisto Ilmeen suunnittelema ja Kirjapaino Markprintin toteuttama pahvinen Halko voitti Printin Voimaa -painotyökilpailun. Miten Halko tehtiin?

UUDISTUSKAMPANJA
62 Näin painotalo uudisti brändinsä
Englantilainen Prontaprint Eastbourne halusi uusiutua. Samalla vaihtui nimi muotoon Zest.

VAKIOT
7 Pääkirjoitus
8 Uutiset
64 Alalla tapahtuu
69 Markkinapaikka
75 Testi – X-Rite eXact
78 Kolumni – Jaana Villikka-Storm
80 Mediakortti 2014
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 2/2024
  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011