Print&Media

2/2016

Huom! Valittuna on arkistonumero. Uusin ilmestynyt numero on 1/2024
  •  
    12 kk jatkuva digitilaus 72,00 €Uutta
  •  
    12 kk määräaikainen digitilaus 80,00 €
  •  
    Irtonumero 9,00 5,00 €
  •  
    Aktivoi tilaajatunnus
Tilaus alkaa uusimmasta julkaistusta numerosta 1/2024.
  • Tässä numerossa
  • Tietoa lehdestä
PÄÄKIRJOITUS
7 Pakkauspenetraatio
Jarkko Hakola kertoo pakkausalan markkinoiden hurjasta potentiaalista sekä uudesta Packnews.fi-uutissivustosta.

UUTISET
8 Helmikuun uutiskatsaus
Seri-Deco ja Wideco yhdistyivät, Xerox jakautuu, Brand Factory laajenee ja muut helmikuun uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI
16 Näin roolitat myynti, osa 1
Ilkka Mattila jakaa myyjät kolmeen ryhmään: tuotemyyjä, ratkaisumyyjä ja lisäarvomyyjä. Tunnistatko itsesi?

HAASTATTELU
18 Jyväskylään tulostusakatemia
Suomen ensimmäinen Roland-akatemia pystytettiin Jyväskylään. Suurkuvatulostuksella on siinä iso rooli.

HENKILÖ
20 Teekkari Tuuri
Antti Tuuri on graafisen tekniikan diplomi-insinööri ja yksi Suomen menestyneimmistä kirjailijoista. Kerromme pohjalaismiehen tarinan.

TEEMA: SUURKUVA

26 Laitemyyntikatsaus 2015
Yli 100 senttiä leveiden suurkuvatulostuslaitteiden myynti Pohjoismaissa laski lähes 10 prosenttia viime vuonna. Entä Suomessa?

28 Teippaamisen trendit
Teippaaminen on edelleen ammattitaitoa vaativa käsityöammatti, vaikka materiaalit ovat kehittyneet helpommin asennettaviksi. Haastattelussa Teippiklinikan Otto Riikonen ja Suomen 3M:n Sonja Byman.

32 Kekseliästä kenttämainontaa
Uudistuvat lentokentät ovat otollinen kasvualusta ulkomainonnan innovaatioille. Digitaaliset ratkaisut yleistyvät, mutta perinteisille ratkaisuille on edelleen tilaa kasvavilla lentokenttämainonnan markkinoilla.

36 Saksassa luotetaan printtiin
Ulkomainontaan, POS-tuotteisiin ja tapahtumamarkkinointiin keskittynyt saksalainen painotalo KL Druck uskoo printtimainontaan. Laajoja printtikampanjoita toteuttava yritys pitää printtiä edelleen edullisempana ratkaisuna ulkomainonnassa.

39 Fespa Digital 2016 -ennakkokatsaus
Print&Median opas Fespa Digital 2016 -messuille Amsterdamiin. Mukana sekä messun yleistiedot että isoimpien näytteilleasettajien esittelyt.

ILMIÖ
48 Onko UV arkkipainamisen uusi standardi?
Kuivat arkit suoraan painokoneesta. Matalan energiatason LED/LE UV -offsetpainaminen tuo lisää kilpailukykyä perinteiseen painamiseen jo pienistä painoksista lähtien.

TOTEUTUS
54 May the print be with you
Star Wars on viihdyttänyt katsojia yli sukupolvien jo viiden vuosikymmenen ajan.Print&Media tutustui printinmakuisiin Star Wars -oheisilmiöihin.

ALALLA TAPAHTUU
58 Mitä, missä, milloin?
Media oli mäessä Tahkolla ja Konica Minolta viihdytti asiakkaitaan Rymy-Eetussa. Mukana myös mm. Antaliksen painotyökilpailun voittajat ja Canonin satsaus 3d-tulostukseen.

LAITETESTI
63 Suurkuvatulostin luksustyyliin
Sveitsiläisen SwissQprintin UV-suurkuvatulostin Nyala 2 ei ole varmasti edullisin vaihtoehto, mutta laatua ja erikoisominaisuuksia riittää.
Print&Media on Suomen johtava graafisen ja visuaalisen viestinnän ammattimedia. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvästä Print&Media-lehdestä saat runsaasti tietoa graafisen ja visuaalisen viestinnän alalta sekä pakkausalalta. Esittelemme uusia trendejä ja ilmiöitä sekä seuraamme teknologista kehitystä. Lehdestämme löydät myös tuoreimmat uutiset, henkilö- ja asiantuntijahaastattelut sekä paljon muuta!

Lukijoitamme ovat painot, mainostoimistot, graafiset suunnittelijat, painotuotteita ostavat brändit, visuaalisen viestinnän parissa työskentelevät ammattilaiset sekä graafisen alan laitetoimittajat ja oppilaitokset.

Voit ostaa minkä tahansa arkistossa näkyvän Print&Media-lehden näköislehden. Jokaisen numeron alta löydät kyseisen lehden sisällysluettelon.

Lehti syntyi syyskuussa 2011, kun AGI- ja Painomaailma-lehdet yhdistyivät. Print&Media on myös Graafinen Teollisuus ry:n jäsenlehti sekä Aikakausmedian jäsen.

www.pmlehti.fi

Arkistonumerot

  • 1/2024
  • 6/2023
  • 5/2023
  • 4/2023
  • 3/2023
  • 2/2023
  • 1/2023
  • 6/2022
  • 5/2022
  • 4/2022
  • 3/2022
  • 2/2022
  • 1/2022
  • 7-8/2021
  • 6/2021
  • 5/2021
  • 4/2021
  • 3/2021
  • 2/2021
  • 1/2021
  • 8/2020
  • 7/2020
  • 5-6/2020
  • 3-4/2020
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 8/2019
  • 7/2019
  • 6/2019
  • 5/2019
  • 4/2019
  • 3/2019
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 8/2018
  • 7/2018
  • 6/2018
  • 5/2018
  • 4/2018
  • 3/2018
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 8/2017
  • 7/2017
  • 6/2017
  • 5/2017
  • 4/2017
  • 3/2017
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 8/2016
  • 7/2016
  • 6/2016
  • 5/2016
  • kesäextra/2016
  • 4/2016
  • 3/2016
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 8/2015
  • 7/2015
  • 6/2015
  • 5/2015
  • kesäextra/2015
  • 4/2015
  • 3/2015
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 8/2014
  • 7/2014
  • 6/2014
  • 5/2014
  • 4/2014
  • 3/2014
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 9/2013
  • 8/2013
  • 7/2013
  • 6/2013
  • 5/2013
  • 4/2013
  • 3/2013
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 10/2012
  • 9/2012
  • 8/2012
  • 7/2012
  • 6/2012
  • 5/2012
  • 4 (drupa-liitelehti)/2012
  • 4/2012
  • 3/2012
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 4/2011
  • 3/2011
  • 2/2011
  • 1/2011